Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23232
Συγγραφέας: Σαρρή, Αναστασία
Τίτλος: Η διαμόρφωση μεντορικής σχέσης μεταξύ του Διευθυντή και των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη αξιών της σχολικής μονάδας.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το μείζον ζήτημα της διαμόρφωσης μεντορικής σχέσης μεταξύ του διευθυντή και των εκπαιδευτικών, με σκοπό την ανάπτυξη αξιών της σχολικής μονάδας, διαμέσου της υποστήριξης, της καθοδήγησης και της συζήτησης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφέρουμε ότι, καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης της εργασίας, κατέστη σαφής η σημασία του ρόλου του διευθυντή στην υποδοχή, στην υποστήριξη και στην καθοδήγηση των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα, ειδικά στη χώρα μας όπου ο θεσμός του μέντορα δεν είναι επίσημα θεσμοθετημένος. Για την επιτυχή διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας που αφορά τη διερεύνηση των αντιλήψεων δέκα διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσ/νίκης, προκρίθηκε ως καταλληλότερη μέθοδος η ποιοτική προσέγγιση με βασικό εργαλείο την ημιδομημένη μορφή συνέντευξης. Από την έρευνά μας διαφάνηκε ότι αποφασιστικοί παράγοντες διαμόρφωσης της μεντορικής σχέσης αποτελούν η εμπειρία καθοδήγησης και η προθυμία και των δύο πλευρών για συνεργασία με τελικό στόχο την ανάπτυξη των αξιών που αφορούν την κουλτούρα της σχολικής μονάδας. Επιπλέον προέκυψε το συμπέρασμα ότι ο διευθυντής, πολλές φορές, έρχεται αντιμέτωπος με το πρόβλημα χρόνου, αλλά και με ζητήματα έλλειψης πόρων των σχολικών μονάδων, για τα οποία καλείται να βρει μια λύση και να επικουρήσει τους εκπαιδευτικούς της σχολικής του μονάδας.
Λέξεις Κλειδιά: Διευθυντής σχολείου
Μέντορας
Κουλτούρα σχολείου-αξίες σχολικής μονάδας
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SarriAnastasiaMsc2019.pdf1.46 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons