Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΚότικας, Ανδρέαςel
dc.date.accessioned2019-07-04T05:58:44Z-
dc.date.available2019-07-04T05:58:44Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23231-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΤο σχολείο αποτελεί μέρος ενός ανοικτού συστήματος που επηρεάζει και επηρεάζεται από το περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί. Σε αυτό το πλαίσιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό να λαμβάνονται οι απόψεις όλων των ενδιαφερομένων μερών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, κάτι το οποίο συνηγορεί υπέρ του συμμετοχικού μοντέλου διοίκησης. Έρευνες, ωστόσο, έχουν καταδείξει την έλλειψη συμμετοχής των μαθητών και των γονέων στη λήψη αποφάσεων στα σχολεία, εξαιτίας διαφόρων παραγόντων, παρά τα οφέλη που απορρέουν από την εφαρμογή ενός συμμετοχικού μοντέλου διοίκησης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί το ζήτημα της αξιοποίησης της συμμετοχικής διοίκησης σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης. Η έρευνα διεξήχθη μέσω της ποσοτικής μεθόδου με ερωτηματολόγιο σε ένα δείγμα 151 εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Από την έρευνα βρέθηκε πως οι εκπαιδευτικοί είναι σε αρκετά μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από το μοντέλο συμμετοχικής διοίκησης που εφαρμόζεται στο σχολείο στο οποίο υπηρετούν και δε θεωρούν σε μεγάλο βαθμό ότι χρειάζονται βελτιώσεις. Σημαντικά οφέλη του μοντέλου συμμετοχικής διοίκησης στη λήψη αποφάσεων είναι η αυξημένη συνεργασία μεταξύ των μελών του συλλόγου διδασκόντων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και η αυξημένη εμπιστοσύνη μεταξύ των εμπλεκομένων μερών. Οι εκπαιδευτικοί και έπειτα οι μαθητές και τέλος οι γονείς είναι εκείνοι που συμμετέχουν περισσότερο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Κυριότεροι παράγοντες που επιδρούν θετικά στην εφαρμογή του μοντέλου συμμετοχικής λήψης αποφάσεων είναι η αντιμετώπιση συγκρούσεων και η ηγετική ικανότητα, ενώ αντίθετα κυριότεροι παράγοντες που επιδρούν αρνητικά είναι η συνεχής αλλαγή των μελών του συλλόγου διδασκόντων, αλλά και το ότι ο διευθυντής δεν δείχνει να σέβεται και να αντιλαμβάνεται την αξία της συμμετοχής και άλλων μερών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Επίσης, το επίπεδο εκπαίδευσης και το σχολικό κλίμα είναι εκείνες οι μεταβλητές που επηρεάζουν περισσότερο τις απόψεις των εκπαιδευτικών. Στη βάση αυτών, διαπιστώνεται η σημαντικότητα ενθάρρυνσης και ενδυνάμωσης των ενδιαφερομένων μερών από τον διευθυντή ούτως ώστε να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων, αλλά και η αναγκαιότητα κατάρτισης του διευθυντή και των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΛήψη αποφάσεωνel
dc.subjectΣυμμετοχικό μοντέλο διοίκησηςel
dc.subjectΣχολικός οργανισμός δευτεροβάθμιαςel
dc.titleΗ αξιοποίηση της συμμετοχικής διοίκησης στη λήψη αποφάσεων σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KotikasAndreasMsc2019.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons