Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣυριοπούλου, Χριστίναel
dc.contributor.authorΓεωργάκη, Χρυσάνθηel
dc.date.accessioned2019-06-26T05:41:12Z-
dc.date.available2019-06-26T05:41:12Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23201-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΔιεθνώς, δεν έχουν γίνει πολλές έρευνες για τις στάσεις των δασκάλων ως προς τη χρήση των ΤΠΕ σε σχολικές παρεμβάσεις για παιδιά με αυτισμό. Πλήθος ερευνών επικεντρώνεται στις απόψεις τους απέναντι στις ΤΠΕ. Υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα και για την χρήση ή μη των ΤΠΕ στη διδασκαλία, που απευθύνονται σε δασκάλους ειδικής αγωγής. Αυτά όμως αφορούν το σύνολο των παιδιών με ειδικές ανάγκες και όχι εξειδικευμένα τον αυτισμό. Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι στάσεις 106 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τη Βόρεια Ελλάδα ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό. Παράλληλα, όμως συγκρίθηκαν με τις στάσεις και την χρήση ή μη των ΤΠΕ από 98 εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, για να προκύψει μια πλήρης εικόνα για το κλίμα που επικρατεί γενικότερα στη εκπαίδευση. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με συνδυασμό μέρους ερωτήσεων από την Ελληνική Κλίμακα Στάσεων απέναντι στους Υπολογιστές και την Κλίμακα Στάσεων προς Χρήση Υπολογιστών στην Εκπαιδευτική Πράξη. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) Version 23. Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν πως τόσο οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής όσο και οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής τείνουν να αξιοποιούν διδακτικά τις ΤΠΕ. Σε πολύ μικρό βαθμό, αναδείχθηκε πως οι συμμετέχοντες από την γενική αγωγή τις χρησιμοποιούν συχνότερα. Γενικά, το σύνολο του δείγματος δήλωσε πως έχει γνώσεις σχετικά με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δεν φοβάται να χρησιμοποιήσει τις ΤΠΕ και γενικά οι απόψεις του είναι θετικές γύρω από αυτές. Ταυτόχρονα, βρέθηκε πως το Φύλο, τα Χρόνια Προϋπηρεσίας και η Γνώση Υπολογιστών επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά τις δηλώσεις των συμμετεχόντων.el
dc.format.extent138el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΔιαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ)el
dc.subjectΤεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)el
dc.subjectΧρήση ΤΠΕel
dc.subjectΑπόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleΟι στάσεις εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την χρήση Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για την υποστήριξη μαθητών/τριών με αυτισμό.el
dc.title.alternativeSpecial education teachers’ attitudes on using Information and Communications Technology (ICT) to support students with autism in primary educationen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgakiChrysaMSC2019.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons