Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23194
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤριάρχου, Λάζαροςel
dc.contributor.authorΝατσιοπούλου, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2019-06-24T07:23:36Z-
dc.date.available2019-06-24T07:23:36Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23194-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΑνάμεσα στους κλάδους που έχουν έντονη ανάπτυξη τις τελευταίες δεκαετίες και προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από ερευνητές διαφορετικού προσανατολισμού, είναι και αυτός της Νευροεπιστήμης. Η διαρκής εξέλιξη της Νευροεπιστήμης από τη στιγμή της γέννησής της, και η σύνδεσή της με ένα ευρύ φάσμα επιστημών, επιτρέπει τον χαρακτηρισμό του κλάδου ως διαθεματικό και την εφαρμογή των ποικίλων, και διαφορετικού είδους και προσέγγισης ευρημάτων, σε διαφορετικά γνωστικά πεδία. Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται προσπάθεια να διερευνηθούν τα βασικά σημεία της θεωρίας πάνω στην οποία οικοδομήθηκε η μέθοδος της μάθησης μέσω επίλυσης προβλήματος (PBL), να τροποποιηθούν ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και την στοχοθεσία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικά σε διδασκόμενους μικρότερων ηλικιών. Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η διαμόρφωση εκπαιδευτικών σεναρίων σύμφωνα με τις αρχές της διδασκαλίας μέσω επίλυσης προβλήματος. Τα σενάρια που δημιουργήθηκαν αφορούν το ελληνικό δημοτικό σχολείο και καλύπτουν όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών αναγκών, από την πρώτη τάξη έως και την έκτη. Για την σύλληψη και την δημιουργία τους χρησιμοποιήθηκαν οι βασικοί θεωρητικοί άξονες της PBL σε συνδυασμό με τις οδηγίες του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (ΑΠΣ) και του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) όπως αυτά ορίζονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, και η παιδαγωγική εμπειρία που έχει αποκομίσει η ερευνήτρια από τη θέση της αναπληρώτριας εκπαιδευτικού σε πολυάριθμα δημοτικά σχολεία ανά την Ελλάδα. Επιπλέον στην παρούσα εργασία αναφέρονται τα βασικά χαρακτηριστικά της θεωρίας που διαμορφώνει αυτό που ορίζεται ως μάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος και αναλύονται οι μεταγνωστικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας που ακολουθεί τα βηματα της PBL.el
dc.format.extent76el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΜάθηση μέσω επίλυσης προβλήματοςel
dc.subjectΕκπαιδευτικά σενάριαel
dc.titleΕφαρμογή της μάθησης μέσω επίλυσης προβλήματος (PBL) στο δημοτικό σχολείο : eμπειρικά δεδομένα και μεταγνωστικές διεργασίεςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NatsiopoulouVasilikiMsc2019.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons