Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23194
Συγγραφέας: Νατσιοπούλου, Βασιλική
Τίτλος: Εφαρμογή της μάθησης μέσω επίλυσης προβλήματος (PBL) στο δημοτικό σχολείο : eμπειρικά δεδομένα και μεταγνωστικές διεργασίες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσης
Επόπτης Καθηγητής: Τριάρχου, Λάζαρος
Περίληψη: Ανάμεσα στους κλάδους που έχουν έντονη ανάπτυξη τις τελευταίες δεκαετίες και προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από ερευνητές διαφορετικού προσανατολισμού, είναι και αυτός της Νευροεπιστήμης. Η διαρκής εξέλιξη της Νευροεπιστήμης από τη στιγμή της γέννησής της, και η σύνδεσή της με ένα ευρύ φάσμα επιστημών, επιτρέπει τον χαρακτηρισμό του κλάδου ως διαθεματικό και την εφαρμογή των ποικίλων, και διαφορετικού είδους και προσέγγισης ευρημάτων, σε διαφορετικά γνωστικά πεδία. Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται προσπάθεια να διερευνηθούν τα βασικά σημεία της θεωρίας πάνω στην οποία οικοδομήθηκε η μέθοδος της μάθησης μέσω επίλυσης προβλήματος (PBL), να τροποποιηθούν ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και την στοχοθεσία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικά σε διδασκόμενους μικρότερων ηλικιών. Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η διαμόρφωση εκπαιδευτικών σεναρίων σύμφωνα με τις αρχές της διδασκαλίας μέσω επίλυσης προβλήματος. Τα σενάρια που δημιουργήθηκαν αφορούν το ελληνικό δημοτικό σχολείο και καλύπτουν όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών αναγκών, από την πρώτη τάξη έως και την έκτη. Για την σύλληψη και την δημιουργία τους χρησιμοποιήθηκαν οι βασικοί θεωρητικοί άξονες της PBL σε συνδυασμό με τις οδηγίες του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (ΑΠΣ) και του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) όπως αυτά ορίζονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, και η παιδαγωγική εμπειρία που έχει αποκομίσει η ερευνήτρια από τη θέση της αναπληρώτριας εκπαιδευτικού σε πολυάριθμα δημοτικά σχολεία ανά την Ελλάδα. Επιπλέον στην παρούσα εργασία αναφέρονται τα βασικά χαρακτηριστικά της θεωρίας που διαμορφώνει αυτό που ορίζεται ως μάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος και αναλύονται οι μεταγνωστικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας που ακολουθεί τα βηματα της PBL.
Λέξεις Κλειδιά: Μάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος
Εκπαιδευτικά σενάρια
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσης (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
NatsiopoulouVasilikiMsc2019.pdf1.03 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons