Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23186
Author: Γκιόλντα, Ελένη
Title: Ανάτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό μέσω της ρομποτικής
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα
Abstract: Η χρήση της ρομποτικής μπορεί να αποτελέσει ένα πολλά υποσχόμενο μέσο για την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό. Πολλές είναι οι έρευνες οι οποίες έχουν γίνει σε αυτό το πεδίο τα τελευταία χρόνια, καταδεικνύοντας πως η χρήση των ρομπότ ως συνεργατών μπορεί να επιφέρει οφέλη στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών στο φάσμα του αυτισμού, στους τομείς όπου παρατηρείται πως εμφανίζουν ελλείμματα. Στην παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση επιχειρείται να παρουσιαστούν, να ταξινομηθούν και να αξιολογηθούν τα σημαντικότερα στοιχεία και αποτελέσματα δώδεκα (12) ερευνών που έχουν γίνει από διάφορες ερευνητικές ομάδες. Η ανάλυση των στοιχείων αυτών αναμένεται να δώσει απάντηση στα ερευνητικά ερωτήματα που τίθενται και αφορούν την επίδραση των ρομποτικών εργαλείων στην ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης των παιδιών με αυτισμό στο σύνολό της, και συγκεκριμένα στους τομείς της βλεμματικής επαφής, της λεκτικής επικοινωνίας, της μίμησης κ.α. Από την ανάλυση των ερευνών βάσει των παραπάνω μεταβλητών προκύπτει η θετική επίδραση των ρομποτικών εργαλείων στο συγκεκριμένο τομέα και δίνονται κάποιες προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Keywords: Αυτισμός
Ρομποτική
Κοινωνικές δεξιότητες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GkiolntaEleniMsc2019.pdf560.31 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons