Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23162
Author: Δημόπουλος, Ανδρέας
Title: Η οργάνωση της εκπαίδευσης και η διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των αποφοίτων
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Περίληψη Οι σπουδές γενικότερα, προπτυχιακές, μεταπτυχιακές και η εν γένει εκπαιδευτική πολιτική μιας χώρας αποσκοπούν μεταξύ άλλων στην ενίσχυση της απασχολησιμότητας των αποφοίτων καθώς και στη βελτίωση των λεγόμενων δεξιοτήτων απασχόλησης. Η ανώτατη εκπαίδευση και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αυτής, θεωρείται ότι έχουν ένα ιδιαίτερο ρόλο και ευθύνη στην εκπλήρωση αυτού του στόχου. Η συγκεκριμένη έρευνα στοχεύει να εξετάσει το θέμα αυτό, της σχετικής δηλαδή συνεισφοράς των προπτυχιακών, μεταπτυχιακών σπουδών και της εκπαιδευτικής πολιτικής στην απασχολησιμότητα των αποφοίτων και των μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων τους, καθώς και να παρουσιάσει καλές διεθνείς πρακτικές στην κατεύθυνση αυτή. Για τους ερευνητικούς στόχους πραγματοποιήθηκε πρωτογενής εμπειρική έρευνα πεδίου σε δείγμα διακοσίων δεκατριών ατόμων με την ιδιότητα των αποφοίτων και εν ενεργεία μεταπτυχιακών φοιτητών διαφόρων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Ελλάδας με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με σκοπό να ερευνηθεί η συνεισφορά των σπουδών και της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας στη βελτίωση της απασχολησιμότητας και των δεξιοτήτων απασχόλησης των αποφοίτων. Τα αποτελέσματα, καταδεικνύουν μια στατιστικά σημαντική διαφορά στη συγκριτική συνεισφορά μεταξύ της εκπαιδευτικής πολιτικής, των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών τόσο ως προς τη βελτίωση της απασχολησιμότητας, όσο και ως προς την ενίσχυση των δεξιοτήτων των αποφοίτων, με τις μεταπτυχιακές σπουδές να αξιολογούνται υψηλότερα σε σχέση με τις προπτυχιακές σπουδές και την εκπαιδευτική πολιτική και ως προς τα δύο αυτά κριτήρια. Σημαντική επίσης διαφορά παρουσιάζεται όσον αφορά στην εκτίμηση της συνεισφοράς των μεταπτυχιακών σπουδών, της εκπαιδευτικής πολιτικής και των προπτυχιακών σπουδών, μεταξύ των εργαζομένων του δημοσίου τομέα, του ιδιωτικού τομέα, και των ανέργων με τους εργαζόμενους του δημοσίου να αξιολογούν χαμηλότερα από τις άλλες δύο ομάδες τη συνεισφορά των παραγόντων αυτών τόσο ως προς το κριτήριο της ενίσχυσης της απασχολησιμότητας τους, όσο και ως προς τη βελτίωση των δεξιοτήτων τους Abstract In general studies undergraduate, postgraduate and the overall education policy of a country designed inter alia to strengthen the employability of graduates as well as improving the so-called employability skills. Higher education and educational institutions are considered to have a particular and crucial role and a responsibility in fulfilling this goal. This research aims to examine exactly this topic, of relative contribution of undergraduate and postgraduate studies in graduates’ employability and the so-called transferable skills. The purpose of the investigation is also to exam the contribution of education policy to the targets mentioned above and to present best international practices in this direction. For research objectives primary empirical field research was carried out on a sample of (213) two hundred and thirteen people with the status of post graduates and practicing post graduate students of various higher education institutions of Greece by using an appropriate structured questionnaire in order to investigate their appreciation of the contribution of education and educational policy of the country to improve their employability and the necessary skills for employment. The results after the relevant statistical analysis, validity and reliability control through SPSS tool demonstrate a statistically significant difference in comparative contribution among educational policy, undergraduate and postgraduate studies both in enhancing employability, as well in improving employability skills of graduates with postgraduate studies be evaluated higher to the rest factors. Also important difference occurs with regard to the assessment of the contribution of under, post graduate studies and educational policy among civil servants, private sector workers and unemployed off the participants of the sample, with the civil servants to evaluate lower than the others the contribution of all three factors to the criterion of enhancing their employability and secondly to improve their transferable skills.
Keywords: Απασχολησιμότητα
Σπουδές
Δεξιότητες
Εκπαιδευτική πολιτική
Εργασία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DimopoulosAndreasMsc2009.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.