Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23160
Author: Αλογδιανάκη, Ιωάννα
Title: Η διεθνοποίηση των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου και η διαχείριση εταιριών πολυτελών αγαθών
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες
Supervisor: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται η θεωρία της διεθνούς στρατηγικής που ακολουθεί μια εταιρία και πιο ειδικά τους τρόπους διεθνοποίησης των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου. Επίσης, αναλύεται η στρατηγική διεθνοποίησης των εταιριών πολυτελών αγαθών, δίνοντας έμφαση στην αξία μιας μάρκας, στη διεθνή διανομή, στη λιανική πώληση και στις άδειες χρήσης. Το σημαντικότερο κίνητρο που οδηγεί μια επιχείρηση στην ενασχόληση με το εξαγωγικό εμπόριο είναι η αύξηση των πωλήσεων και των κερδών της. Μια εταιρία που επιθυμεί να εισέλθει σε μια νέα αγορά, πρέπει να σχεδιάσει προσεκτικά τη διεθνή στρατηγική της, η οποία θα βασίζεται σε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Γίνεται αναφορά στους τρόπους εισόδου στις ξένες αγορές, στις μεθόδους άσκησης του εξαγωγικού εμπορίου, στη διεθνή παραγωγή, στις συμφωνίες παραχώρησης δικαιωμάτων εκμετάλλευσης, στις συμφωνίες διεθνούς δικαιόχρησης, στις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις, στις διεθνείς στρατηγικές συμμαχίες, στις πολυεθνικές επιχειρήσεις και στις διάφορες μορφές των θυγατρικών εταιριών. Παρουσιάζονται οι μορφές της διεθνοποίησης εταιριών λιανικού εμπορίου, η ανάλυση του διεθνούς λιανεμπορίου, η αξιολόγηση μιας αγοράς και τα μοντέλα επέκτασης των λιανικών πωλήσεων. Το πρώτο μέρος της διπλωματικής εργασίας, κλείνει με τη μελέτη περίπτωσης του Ομίλου Benetton. Το δεύτερο μέρος της διπλωματικής εργασίας αναλύει σε βάθος τη λιανική πώληση και τη διαχείριση των επιχειρήσεων πολυτελών αγαθών. Δίνονται απαντήσεις για το ποια είναι η αξία μιας μάρκας και ποια η μέθοδος αξιολόγησής της, τι μερίδιο έχουν στην παγκόσμια αγορά, ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας πολυτελούς μάρκας, πώς λειτουργεί το λογότυπο μιας μάρκας και ποιο είναι το αγοραστικό κοινό των πολυτελών αγαθών. Παρουσιάζεται, επίσης, η σημασία της στρατηγικής επικοινωνίας ενός πολυτελούς εμπορικού σήματος. Αναλύεται η αλυσίδα επικοινωνίας και οι στόχοι της, η διαφήμιση, τα μηνύματα της πολυτέλειας και η επίδραση του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων στον τομέα των πολυτελών αγαθών. Παρουσιάζεται η διεθνής διανομή όπως τα καταστήματα, η αποκλειστική διανομή, οι θυγατρικές, οι τοπικοί διανομείς και το σύστημα κοινοπραξίας Joint Venture και αναλύονται επίσης πρακτικά θέματα όπως η μορφή των καταστημάτων, η επιλογή τοποθεσίας ενός νέου καταστήματος, τα συστήματα μίσθωσης και οι μορφές διανομής στο δίκτυο λιανικής. Τέλος, αναλύεται ο όρος του licensing καθώς και οι εταιρίες που εξειδικεύονται στις άδειες χρήσης. Η διπλωματική εργασία κλείνει με τη μελέτη περίπτωσης του ιταλικού οίκου μόδας Ermenegildo Zegna.
Keywords: Διεθνοποίηση
Εξαγωγές
Λιανικό εμπόριο
Πολυτελή αγαθά
Internationalization
Luxury brands
Fashion
Luxury brand management
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlogdianakiIoannaMsc2019.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons