Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23157
Author: | Ρώσιου, Μαρία |
Title: | Στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σχετικά με την δυνατότητα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και ενσυναίσθησης σε παιδιά με αυτισμό με τη χρήση ρομποτικού εργαλείου |
Date Issued: | 2019 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Φαχαντίδης, Νικόλαος |
Abstract: | Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σχετικά με την αποτελεσματικότητα της χρήσης ενός ρομποτικού εργαλείου στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και της ενσυναίσθησης σε παιδιά με αυτισμό. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν συνολικά δέκα εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι είχαν εμπειρία στην εκπαίδευση παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν οι ομάδες εστίασης (focus groups) , στις οποίες και μοιράστηκαν οι εκπαιδευτικοί, δημιουργώντας έτσι δύο ομάδες των πέντε ατόμων. Εργαλείο της έρευνας ήταν η ανοιχτή συζήτηση, η οποία και διεξήχθη μετά από μια λεπτομερή παρουσίαση στους συναδέλφους σχετικά με τη συμβολή και εμπλοκή της ρομποτικής στον τομέα της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα της Ρομποτικής Κοινωνικής Αρωγής στον τομέα του αυτισμού. Παράλληλα, τους παρουσιάστηκε και το ρομποτικό εργαλείο Μαργαρίτα, γύρω από το οποίο εστιάστηκε και η συζήτηση. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν δυνατόν το να αναπτυχθούν κοινωνικές δεξιότητες με τη χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου. Παρόλα αυτά τόνισαν, πως η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης είναι δύσκολο να επιτευχθεί γενικά όταν αναφερόμαστε σε άτομα με αυτισμό. Ακόμη, εξέφρασαν θετικές εντυπώσεις σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση της Μαργαρίτας (χρώματα, μέγεθος, υλικό) και επεσήμαναν πως είναι κατάλληλη για την προσέγγιση παιδιών που έχουν διαγνωσθεί με αυτισμό. Από την άλλη, υποστήριξαν πως όταν πρόκειται για παρεμβάσεις σε αυτιστικά παιδιά, καλύτερο είναι να συνυπάρχει ο θεραπευτής-ειδικός-εκπαιδευτικός με το παιδί και όχι να πραγματοποιείται μια εξ αποστάσεως παρέμβαση μόνο με τη χρήση ενός ρομποτικού εργαλείου, γιατί κάτι τέτοιο δεν θα βοηθούσε στην κοινωνικοποίηση του μαθητή. Τέλος, φάνηκαν ιδιαίτερα πρόθυμοι να εντάξουν την Μαργαρίτα στη διδασκαλία τους ως καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαλείο που θα βοηθούσε στην ανάπτυξη πολλών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό. |
Keywords: | Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής Παιδιά με αυτισμό Ρομποτικό εργαλείο Ρομποτική κοινωνικής αρωγής |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RosiouMariaMsc2019.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License