Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣουμπενιώτης, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΑθανάτου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2019-05-16T09:27:48Z-
dc.date.available2019-05-16T09:27:48Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23132-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα Διπλωματική εξετάζει τους παράγοντες που συμβάλουν στη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα, εξετάζει τις στρατηγικές ηγεσίας κόστους, διαφοροποίησης, και εστίασης και εξηγεί τις προϋποθέσεις που καθιστούν εφικτές αυτές τις στρατηγικές. Η μεθοδολογία στηρίζεται στην επισκόπηση του θεωρητικού πλαισίου με σχετικές έρευνες επί του εξεταζόμενου θέματος και την εξέταση των πιθανών τρόπων με τους οποίους οι ελληνικές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να επιτύχουν ένα βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Από την παρουσίαση των στατιστικών που αφορούν τις ελληνικές επιχειρήσεις διαπιστώνεται ότι υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός ελληνικών επιχειρήσεων που εξαρτώνται ουσιαστικά από την καινοτομία για τη στρατηγική επιτυχία. Ωστόσο για να επιτύχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι σε θέση να παράγουν και να ενσωματώνουν τις γνώσεις τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης για την ανάπτυξη νέων χαρακτηριστικών προϊόντων ή υπηρεσιών. Σε έναν κόσμο που εξελίσσεται διαρκώς, η συνεχής βελτίωση και αλλαγή είναι απαραίτητοι παράγοντες την επιβίωση και την μακροπρόθεσμη επιτυχία μίας επιχείρησης. Τέλος, η Διπλωματική προτείνει ότι η αντοχή των ελληνικών επιχειρήσεων στην κρίση εξαρτάται από την ικανότητά τους να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο συγκριτικό πλεονέκτημα σε χαμηλότερα επίπεδα κόστους. Ειδικότερα σε παραδοσιακούς κλάδους με ισχυρά εγγενή πλεονεκτήματα, όπως ο τουρισμός η ναυτιλία ή οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας, οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες για ανάπτυξη υπό την προϋπόθεση ότι θα λειτουργήσουν σε μία πιο ποιοτική βάση και σε πιο προσιτά επίπεδα τιμών ώστε να είναι περισσότερο ανταγωνιστικές σε διεθνές επίπεδο.el
dc.format.extent137el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑνταγωνιστικό πλεονέκτημαel
dc.subjectΗγεσία κόστουςel
dc.subjectΔιαφοροποίησηel
dc.subjectΕστίασηel
dc.subjectΑνθρώπινοι πόροιel
dc.subjectΤεχνολογίαel
dc.titleΣτρατηγικές επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματοςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητεςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AthanatouMariaMsc2019.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons