Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23128
Author: Τσεπελίδου, Μαλαματένια
Title: Το ζήτημα της αξιολόγησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση: οι περιπτώσεις της Ελλάδας, της Γαλλίας και της Σουηδίας: μια συγκριτική ανάλυση
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού
Supervisor: Βασιλειάδης, Νικόλαος
Abstract: Η εκπαιδευτική αξιολόγηση αποτελεί καίριο ζήτημα στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς προκαλεί έντονο ενδιαφέρον σε όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, ολοένα και πιο επιτακτικά προβάλλεται το αίτημα για καλύτερη ποιότητα στην εκπαίδευση λόγω της μεταλλαγής των κοινωνικο-οικονομικών συνθηκών σε διεθνές επίπεδο. Έτσι, η ανάγκη αυτή έχει στρέψει το ενδιαφέρον των επιστημόνων, των εκπαιδευτικών αλλά και της πολιτικής ηγεσίας, τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο στο ζήτημα της αξιολόγησης. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των συστημάτων αξιολόγησης της Ελλάδας, της Γαλλίας και της Σουηδίας, χωρών με διαφορετικό κοινωνικό, οικονομικό, πολιτισμικό και ιστορικό υπόβαθρο. Στόχος της συγκριτικής μελέτης είναι να αναδειχθούν οι διαφορές αλλά και οι ομοιότητες των συστημάτων αξιολόγησης των χωρών, αλλά και να ξεχωρίσουν καλές πρακτικές οι οποίες θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό την αναβάθμιση του συστήματος αξιολόγησης. Στο πρώτο μέρος της εργασίας αυτής θα γίνει μια απόπειρα να διερευνηθεί η έννοια της αξιολόγησης και θα παρατεθούν ορισμοί και εννοιολογικές αποσαφηνίσεις. Συγκεκριμένα θα παρατεθούν τα είδη καθώς και τα μοντέλα της αξιολόγησης. Επιπρόσθετα, θα αναλυθεί η αναγκαιότητα ύπαρξης της αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό έργο. Το επόμενο κεφάλαιο στοχεύει στη σκιαγράφηση της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα σχετικά με το ζήτημα της αξιολόγησης. Για τον λόγο αυτό θα αναφερθούν οι σημαντικότερες δράσεις και πρωτοβουλίες της ΕΕ αναφορικά με την αξιολόγηση έως σήμερα. Στο τρίτο κεφάλαιο θα περιγραφεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και η ιστορική πορεία της αξιολόγησης στην Ελλάδα από την ίδρυση του σύγχρονου ελληνικού κράτους έως σήμερα, συμπεριλαμβανομένων και όλων των προσφάτων εξελίξεων. Στο τέταρτο και πέμπτο κεφάλαιο αντιστοίχως θα περιγραφεί το εκπαιδευτικό και αξιολογικό σύστημα της Γαλλίας και της Σουηδίας. Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν σε κάθε μια χωριστά χώρα οι εκπαιδευτικές φάσεις, η υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης και η αξιολογική διαδικασία. Στο τελευταίο κεφάλαιο αυτής της εργασίας, θα γίνει μια σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων των τριών αυτών χωρών και θα παρατεθούν τα συμπεράσματα της συγκριτικής αυτής μελέτης με στόχο την ανάδειξη καλών πρακτικών προς μια κατεύθυνση διαμόρφωσης ενός όσο το δυνατόν καλύτερου συστήματος αξιολόγησης στην ελληνική εκπαίδευση.
Keywords: Αξιολόγηση
Εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsepelidouMalamateniaMsc2018.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons