Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23106
Author: Βουβούση, Μαρία
Title: Εκπαιδευτική ηγεσία, διαπολιτισμική εκπαίδευση και διαχείριση προβλημάτων στο σχολείο : απόψεις διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Λάρισας.
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Καραβάκου, Βασιλική
Abstract: Τη σύγχρονη εποχή δημιουργούνται στην κοινωνία και το σχολικό περιβάλλον νέες ανάγκες και προκλήσεις, λόγω των γενικότερων ραγδαίων εξελίξεων σε κοινωνικοοικονομικό και τεχνολογικό επίπεδο και της συνεπαγόμενης μεταβολής της σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού αναφορικά με τα πολιτισμικά γνωρίσματα. Οι εκπαιδευτικές τακτικές που ακολουθούνται καθορίζουν την πορεία του συνόλου των παιδιών σε όλα τα επίπεδα, ενώ το ζητούμενο ως προς αυτές είναι να εξασφαλίσουν κλίμα ισότητας, σεβασμού, δικαιοσύνης και παροχής ίσων ευκαιριών προς όλους, ανεξαρτήτως των γνωρισμάτων που αυτοί φέρουν. Οι διευθυντές, με τη σειρά τους, οφείλουν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στην ετερότητα και να διασφαλίσουν την ομαλή ένταξη και την ακαδημαϊκή, προσωπική και κοινωνική ανέλιξη όλων. Η κατάλληλη ανταπόκριση στις νέες ανάγκες και η επίλυση των προβλημάτων που εμφανίζονται συνεχώς στο σχολικό περιβάλλον επιτυγχάνεται μέσω των πρακτικών οι οποίες συνάδουν με τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Έτσι, η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό τη μελέτη των απόψεων διευθυντών σχολείων (δείγμα αποτέλεσαν δεκατέσσερις διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Λάρισας) σχετικά με το πώς σκιαγραφείται η διαπολιτισμική εκπαίδευση στο σημερινό σχολείο, καθώς και για το πώς διαχειρίζονται οι ίδιοι τις σχετικές προκλήσεις που δημιουργούνται. Βάσει του συγκεκριμένου σκοπού, σκιαγραφούνται οι απόψεις των υποκειμένων σχετικά με τις νέες προκλήσεις και ανάγκες, η ανταπόκρισή τους σε αυτές και οι συνεπαγόμενες δυσκολίες που προκύπτουν κάθε φορά. Η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της ποιοτικής έρευνας, έχοντας ως εργαλείο τις ημι-δομημένες συνεντεύξεις με ερωτήσεις ανοικτού τύπου και αναλύοντας τα δεδομένα που προέκυψαν μέσω της ανάλυσης περιεχομένου.
Keywords: Εκπαιδευτική ηγεσία
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VouvousiMariaMsc2019.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons