Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23071
Author: Κώστογλου, Ζωή
Title: Πραγματολογική γνώση και αναγνωστική κατανόηση μαθητών δημοτικού σχολείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Alternative Titles: Pragmatic knowledge and reading comprehension in primary school students with specific learning difficulties
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η συσχέτιση της πραγματολογίας της γλώσσας με την ανάγνωση, και πιο συγκεκριμένα με την αποκωδικοποίηση, την ευχέρεια και την κατανόηση, σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι μαθητές, που έλαβαν μέρος στην έρευνα ήταν 45 παιδιά, που φοιτούσαν στην Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού. Τα εργαλεία, που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα ήταν το Test of Pragmatic Language (TOPL) για την αξιολόγηση της πραγματολογίας και το ΤΕΣΤ-Α, για την αξιολόγηση της ανάγνωσης. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την σχέση, που υπάρχει μεταξύ της αποκωδικοποίησης, της ευχέρειας και της κατανόησης της ανάγνωσης, αλλά επίσης, προσθέτουν την εμφάνιση σημαντικής σχέσης της αναγνωστικής κατανόησης με την πραγματολογία. Αυτό δείχνει την πόσο σημαντική είναι η σχέση της κατανόησης του προφορικού λόγου με την κατανόηση του γραπτού. Δεν εμφανίζεται συσχέτιση μεταξύ της πραγματολογίας ούτε με την αναγνωστική αποκωδικοποίηση αλλά ούτε και την αναγνωστική ευχέρεια. Επίσης, συμπεραίνεται ότι η εμφάνιση κυρίως υψηλών τιμών της πραγματολογίας στο TOPL, κρίνει απαραίτητη την δημιουργία ενός σωστού εργαλείου αξιολόγησης της πραγματολογίας, το οποίο να μην είναι μόνο μεταφρασμένο αλλά και σταθμισμένο στα ελληνικά και να αξιολογεί σωστά τις πραγματολογικές ικανότητες των παιδιών.
Keywords: Πραγματολογία
Αναγνωστική ευχέρεια
Αναγνωστική αποκωδικοποίηση
Αναγνωστική κατανόηση
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Ανάγνωση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KostoglouZoiMsc2019.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons