Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23051
Author: Καφφά, Σεβαστή
Title: Εμπορικές εκθέσεις, η εικόνα της πόλης, τουρισμός
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάνατζμεντ Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξάρει την αδιάρρηκτη σχέση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) με την πόλη και τις επιδράσεις αυτής της σχέσης στον τομέα του τουρισμού, αναδεικνύοντας και δημιουργώντας νέες αγορές αλλά και ανάγκες. Τα στοιχεία που παρέχονται σε αυτήν την έρευνα συλλέχθηκαν μέσω της ανάλυσης ακαδημαϊκών άρθρων, ιστότοπων σχετικών με τη βιομηχανία και το θέμα καθώς και ερωτηματολογίων. Η εργασία ξεκινάει με μια ιστορική αναδρομή των εμπορικών εκθέσεων, με τον ορισμό τους και με διαφοροποιήσεις που εμφανίζουν μεταξύ τους. Εν συνεχεία, η εργασία κάνει μια εξειδίκευση στον τομέα του τουρισμού και στις εκθέσεις με γνώμονα τα MICE (meetings, incentives, conferences, events), τα οφέλη και τις επιπτώσεις τους στην πόλη και τον τουρισμό της. Επιπλέον, εξετάστηκε η αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης (brand awareness) σε σχέση με τις εκθέσεις και ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν για αυτήν όχι μόνο λόγω εμπορικού ενδιαφέροντος αλλά και για την ανάδειξή της ως προορισμό (destination city) μέσω της εικόνας της πόλης και της αντίληψης των επισκεπτών. Επιπροσθέτως, μέσα από την διεξαγωγή ερωτηματολογίων εξετάστηκαν τέσσερις υποθέσεις που συντελούν στην εμπορική εικόνα της πόλης με βασικά κριτήρια: α) την ικανοποίηση με βάση την εικόνα των υποδομών (infrastructure satisfaction), β) την εικόνα κατοίκων (image residents), γ) την αντιληπτή ποιότητα (perceived quality), και δ) την αντιληπτή τιμή (perceived price). Στη συνέχεια βάσει των ευρημάτων, γίνεται αναφορά στο παρόν και στη σημερινή δραστηριότητα της ΔΕΘ και της Θεσσαλονίκης με δεδομένα. Ακόμη, γίνεται ανάλυση του προγράμματος των εμπορικών επισκεπτών της ΔΕΘ (hosted buyers program), το οποίο συνεισφέρει στην αναγνωρισιμότητα της πόλης (city branding). Τέλος, η εργασία κατέληξε με τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τις τέσσερις προαναφερθείσες υποθέσεις, καθώς και με τις σκέψεις και τις συστάσεις – προτάσεις της συντάκτριας της εργασίας αναφορικά με την πόλη, τον δήμο, τους διοργανωτές και τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης.
Keywords: Εμπορικές εκθέσεις
Hosted Buyers
MICE
Εικόνα της πόλης
Ικανοποίηση τουριστών
ΔΕΘ-HELEXPO
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μάνατζμεντ Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaffaSevastiMsc2019.pdf518.94 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons