Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23025
Author: Αγγούση, Πολύμνια
Title: Αξιοποίηση της απτής διαδραστικής προγραμματιζόμενης οντότητας στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας της Α' γυμνασίου για την ανάπτυξη αυθεντικών δραστηριοτήτων γλωσσικού αναστοχασμού
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Abstract: Η διδακτική μελέτη που ακολουθεί, επιδιώκει τη δηµιουργική ένταξη των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία του µαθήµατος της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους µαθητές µέσα από συνεργατικές προσεγγίσεις και µε τη βοήθεια ανοιχτών, εκπαιδευτικών λογισµικών να παρέµβουν, να τροποποιήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και να δηµιουργήσουν. Πρόκειται για προσέγγιση της διδασκαλίας μέσα από την τεχνολογία που λειτουργεί ανακεφαλαιωτικά στο πλαίσιο του νέου, αναλυτικού προγράµµατος της Α΄ Γυμνασίου της 3ης ενότητας του σχολικού βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας “Ταξίδι στον κόσμο της φύσης”, αξιοποιώντας το γλωσσικό κώδικα επικοινωνίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Ρομποτικής. Σκοπός είναι οι µαθητές να κατανοήσουν και να εφαρµόσουν όσα έχουν διδαχθεί στην αντίστοιχη ενότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους που σχετίζονται µε τις κοινωνικές, οικολογικές, γεωγραφικές και γλωσσικές ποικιλίες, την αιτιολόγηση, τη δηλωτική και συνυποδηλωτική λειτουργία του λόγου, την πολυτροπικότητα των κειμένων, την αφήγηση, την περιγραφή και την αμφίδρομη σχέση του μαθητή με τα νέα τεχνολογικά μέσα στο πλαίσιο μιας εποικοδομητικής συνεργασίας μαθητή-καθηγητών-τεχνολογίας. Στόχος είναι η διδασκαλία των φυσικών και ανθρωπογενών χαρακτηριστικών του φυσικού περιβάλλοντος με εποικοδομητικό παράδειγμα την εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου στο Βοτανικό Κήπο του Δήμου Σταυρούπολης-Ηλιούπολης Θεσσαλονίκης με έναν σύγχρονο τρόπο, που απομακρύνεται από την παραδοσιακή, δασκαλοκεντρική διδασκαλία και εφαρμόζει στην πράξη τις δυνατότητες των εκπαιδευτικών λογισμικών του Διαδικτύου και γενικότερα των μέσων τεχνολογίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς όφελος μίας σύγχρονης, διδακτικής πρακτικής. Η χρήση πολυμέσων παρέχει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών, μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού υλικού και ταυτόχρονα επιτρέπει την συνεργασία μαθητών-εκπαιδευτικών για τη διαπραγμάτευση σε διδακτικό κλίμα των διαφορών που σχετίζονται με τις εναλλακτικές-καινοτόμες αντιλήψεις των μαθητών συγκριτικά με των εκπαιδευτικών. Μία έρευνα ευρείας κλίμακας με δείγμα ευκολίας από ένα τμήμα δεκαπέντε μαθητών Α΄ Γυμνασίου άπτεται των βασικών αρχών του διδακτικού αυτού σκοπού παρουσιάζοντας την επίδρασή του στο πραγματικό επίπεδο της σχολικής τάξης, παρέχοντας εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να βελτιώσουν και να συμπληρώσουν την αποτελεσματικότητά του. Εν κατακλείδι, υποστηρίζεται ότι η ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ενός αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος που διευκολύνει τη διαπραγμάτευση των πληροφοριών και την συστηματική προσέγγιση σχολικών εννοιών μέσα από διερευνητικές, ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες και διαθεματικές προεκτάσεις εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος.
Keywords: Νεοελληνική γλώσσα
«Πράσινο»ρομπότ
Ομαδοσυνεργατικό πνεύμα
Αυτεπάρκεια εκπαιδευτικών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AngousiPolymniaMsc2019.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.