Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23018
Συγγραφέας: Ζτούπας, Διογένης
Τίτλος: GameScript : ένα παιχνίδι σοβαρού σκοπού για την εισαγωγή στην JavaScript
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Επόπτης Καθηγητής: Ξυνόγαλος, Στυλιανός
Περίληψη: Ο βασικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η σχεδίαση και ανάπτυξη ενός παιχνιδιού σοβαρού σκοπού με τίτλο “GameScript” για την εκμάθηση βασικών εννοιών που αφορούν στις Τεχνολογίες Ιστού, δίνοντας έμφαση στην εξοικείωση με την γλώσσα JavaScript. Είναι ένα παιχνίδι περιπέτειας και το περιβάλλον που χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι το πλαίσιο σχεδίασης παιχνιδιών Phaser του πανεπιστημίου MIT. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι κυρίως μαθητές Γυμνασίου αλλά και όποιον επιθυμεί να έρθει σε επαφή με την γλώσσα JavaScript με διασκεδαστικό τρόπο. Για τις ανάγκες ανάπτυξης του συγκεκριμένου παιχνιδιού θεωρήθηκε απαραίτητη η μελέτη και η βιβλιογραφική επισκόπηση των διαφόρων διαθέσιμων παιχνιδιών σοβαρού σκοπού που δημιουργήθηκαν έχοντας ως στόχο την εκμάθηση σχετικών τεχνολογιών και γλωσσών προγραμματισμού, είτε αυτή είναι η JavaScript είτε κάποια άλλη γλώσσα προγραμματισμού. Όσον αφορά το παιχνίδι, παρουσιάζονται οι βασικές εντολές αλληλεπίδρασης με τον χρήστη, δηλαδή εντολές εισόδου και εξόδου δεδομένων, η δομή επιλογής if, οι επαναληπτικές δομές while και for καθώς και η λειτουργία των συναρτήσεων. Ο παίκτης δεν χρειάζεται να έχει προηγούμενη γνώση των παραπάνω, καθώς αυτή παρέχεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού με χρήσιμες σημειώσεις. Έχουν ενσωματωθεί διάφοροι τύποι δραστηριοτήτων όπως ερωτήσεις σωστού-λάθους, κουίζ συμπλήρωσης κενού σε κώδικα αλλά και μελέτη λειτουργίας κώδικα και προσδιορισμός του αποτελέσματος εκτέλεσης. Με την ολοκλήρωση της έρευνας παρουσιάζεται το παιχνίδι, η δομή του και ο τρόπος σχεδίασης του, η ανάλυση σημαντικών τμημάτων κώδικα καθώς και στιγμιότυπα μέσα από την εξέλιξη του παιχνιδιού. Τέλος, διενεργήθηκε αξιολόγηση του παιχνιδιού από 17 καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων και με διαφορετικό υπόβαθρο στον προγραμματισμό. Οι περισσότεροι έδειξαν ενθουσιασμένοι με την ιδέα του παιχνιδιού και το χαρακτήρισαν ενδιαφέρον εργαλείο για την εκπαίδευση. Επίσης, καταγράφηκαν προτάσεις για τη μελλοντική βελτίωση του παιχνιδιού.
Λέξεις Κλειδιά: Serious games
Phaser
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ZtoupasDiogenisMsc2018.pdf3.8 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.