Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23012
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΠαυλίδου, Χρυσάνθηel
dc.date.accessioned2019-04-16T12:08:09Z-
dc.date.available2019-04-16T12:08:09Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23012-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΣτα πλαίσια της ισότιμης εκπαίδευσης, η εκπαιδευτική συμπερίληψη αναγνωρίζει το δικαίωμα για μόρφωση κάθε μαθητή, με τις όποιες ιδιαιτερότητές του, ανεξάρτητα από τις ικανότητες, τη γλώσσα, την πολιτισμική του ταυτότητα, το γένος ή άλλους παράγοντες. Πληθώρα ερευνών έχει μελετήσει τις στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη από την πλευρά των εκπαιδευτικών, ωστόσο περιορισμένος είναι ο αριθμός των ερευνών από τη σκοπιά των γονέων. Οι γονείς αποτελούν την πρώτη πηγή πληροφόρησης για το παιδί και μέσω της καθημερινή τους αλληλεπίδρασης, λειτουργούν ως πρότυπα, που τα παιδιά τείνουν να μιμούνται. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η συγκριτική μελέτη των στάσεων των γονέων παιδιών τυπικής ανάπτυξης, που φοιτούν σε Δημοτικά Σχολεία του Νομού Θεσσαλονίκης, απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη αλλοδαπών μαθητών και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι γονείς εμφανίζουν πιο αρνητικές στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη αλλοδαπών μαθητών, συγκριτικά με τους μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ενώ, αντίθετα, εμφανίζουν πιο θετικές στάσεις, συγκριτικά με τους μαθητές με Σοβαρές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Ως προς τους παράγοντες, που επηρεάζουν τις στάσεις των γονέων, το μορφωτικό τους επίπεδο βρέθηκε να επηρεάζει τις στάσεις τους απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη αλλοδαπών μαθητών και μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ενώ, αντίθετα, η ηλικία των γονέων ήταν αυτή που φάνηκε να επηρεάζει τις στάσεις τους απέναντι στους μαθητές με Σοβαρές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Αναφορικά με τους παράγοντες φύλο και τόπο κατοικίας, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ασκούν επιρροή στις στάσεις των γονέων.el
dc.format.extent142el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectΣτάσειςel
dc.subjectΓονείςel
dc.subjectΕκπαιδευτική συμπερίληψηel
dc.subjectΑλλοδαποίel
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.titleΣυγκριτική μελέτη των στάσεων των γονέων παιδιών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη αλλοδαπών μαθητών και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίεςel
dc.title.alternativeComparative study of parents' attitudes of typically developing children towards inclusive education of foreign natiional students and students with special educational needs and disabilitiesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PaulidouChrysanthiMsc2019.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons