Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23012
Author: Παυλίδου, Χρυσάνθη
Title: Συγκριτική μελέτη των στάσεων των γονέων παιδιών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη αλλοδαπών μαθητών και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες
Alternative Titles: Comparative study of parents' attitudes of typically developing children towards inclusive education of foreign natiional students and students with special educational needs and disabilities
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Στα πλαίσια της ισότιμης εκπαίδευσης, η εκπαιδευτική συμπερίληψη αναγνωρίζει το δικαίωμα για μόρφωση κάθε μαθητή, με τις όποιες ιδιαιτερότητές του, ανεξάρτητα από τις ικανότητες, τη γλώσσα, την πολιτισμική του ταυτότητα, το γένος ή άλλους παράγοντες. Πληθώρα ερευνών έχει μελετήσει τις στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη από την πλευρά των εκπαιδευτικών, ωστόσο περιορισμένος είναι ο αριθμός των ερευνών από τη σκοπιά των γονέων. Οι γονείς αποτελούν την πρώτη πηγή πληροφόρησης για το παιδί και μέσω της καθημερινή τους αλληλεπίδρασης, λειτουργούν ως πρότυπα, που τα παιδιά τείνουν να μιμούνται. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η συγκριτική μελέτη των στάσεων των γονέων παιδιών τυπικής ανάπτυξης, που φοιτούν σε Δημοτικά Σχολεία του Νομού Θεσσαλονίκης, απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη αλλοδαπών μαθητών και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι γονείς εμφανίζουν πιο αρνητικές στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη αλλοδαπών μαθητών, συγκριτικά με τους μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ενώ, αντίθετα, εμφανίζουν πιο θετικές στάσεις, συγκριτικά με τους μαθητές με Σοβαρές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Ως προς τους παράγοντες, που επηρεάζουν τις στάσεις των γονέων, το μορφωτικό τους επίπεδο βρέθηκε να επηρεάζει τις στάσεις τους απέναντι στην εκπαιδευτική συμπερίληψη αλλοδαπών μαθητών και μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ενώ, αντίθετα, η ηλικία των γονέων ήταν αυτή που φάνηκε να επηρεάζει τις στάσεις τους απέναντι στους μαθητές με Σοβαρές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Αναφορικά με τους παράγοντες φύλο και τόπο κατοικίας, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ασκούν επιρροή στις στάσεις των γονέων.
Keywords: Στάσεις
Γονείς
Εκπαιδευτική συμπερίληψη
Αλλοδαποί
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Αναπηρία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PaulidouChrysanthiMsc2019.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons