Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22939
Author: Τριανταφύλλου, Κωνσταντίνος
Title: Ο ρόλος του υπεύθυνου ποιότητας και του γραφείου ποιότητας σε δύο ελληνικά νοσοκομεία
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Βούζας, Φώτιος
Abstract: Το σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον έχει επιφέρει τεράστιες αλλαγές στις οικονομίες των κρατών. Όλες αυτές οι συντελούμενες αλλαγές έχουν άμεσο αντίκτυπο σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας. Ο χώρος της υγείας ο οποίος αποτελεί θεμέλιο λίθο της κοινωνίας και κατ επέκταση της ευημερίας των πολιτών, αλλάζει με ταχείς ρυθμούς. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των οφελών από τη λειτουργία του Γραφείου Ποιότητας και από τις δράσεις του Υπεύθυνου Ποιότητας σε έναν οργανισμό υγείας. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποιοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν πέντε ηγετικά στελέχη από ένα Στρατιωτικό Νοσοκομείο και πέντε ηγετικά στελέχη από ένα Γενικό Νοσοκομείο. Στο πλαίσιο της έρευνας αναπτύχθηκαν δομημένες συνεντεύξεις με στόχο τη διερεύνηση των απόψεων των στελεχών των δύο υπό μελέτη οργανισμών υγείας σε θέματα που σχετίζονται με την Ποιότητα, με το Γραφείο Ποιότητας και τον Υπεύθυνό του. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν την αναγκαιότητα της εφαρμογής της Ποιότητας σε κάθε σύγχρονο νοσοκομειακό περιβάλλον και τη σπουδαιότητα του ρόλου του Υπεύθυνου Ποιότητας και του Γραφείου Ποιότητας στην υλοποίηση κάθε Ποιοτικού στρατηγικού σχεδιασμού. Ειδικότερα, στο Γενικό νοσοκομείο υπάρχει Διεύθυνση Ποιοτικού Ελέγχου, υπάρχει στρατηγική Ποιότητας, εφαρμόζονται Συστήματα Διαχείρισης της Ποιότητας, υιοθετήθηκε η δημιουργία Ομάδων Ποιότητας, η προσπάθεια για Συνεχή Βελτίωση της Ποιότητας είναι στόχος της Διοίκησης και των εργαζομένων του οργανισμού και όλες αυτές οι δράσεις συντονίζονται από τη Διεύθυνση Ποιοτικού Ελέγχου. Τα αποτελέσματα από αυτές τις δράσεις έχουν σαν συνέπεια την καλύτερη οργάνωση του οργανισμού, τη μείωση του κόστους, το υψηλό επίπεδο ικανοποίησης εργαζομένων και ασθενών. Στο Στρατιωτικό Νοσοκομείο γίνεται προσπάθεια για συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τόσο από τη Διοίκηση όσο και από τους εργαζομένους, αλλά δεν υπάρχει Ποιοτικός στρατηγικός σχεδιασμός, δεν υπάρχει Γραφείο Ποιότητας, τα τμήματα που έχουν πιστοποιηθεί είναι ολιγάριθμα και δεν υπάρχει κάποια οργανωμένη δομή που να κατευθύνει τις προσπάθειες για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το προσωπικό του νοσοκομείου επισημαίνει ότι στο νοσοκομείο γίνονται προσπάθειες για να παραχθούν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας, αλλά θεωρεί ότι η δημιουργία δομών και η υιοθέτηση πολιτικής Ποιότητας, θα βοηθήσει τον οργανισμό να οργανωθεί με καλύτερο τρόπο, να βελτιώσει τις επιδόσεις του, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος και ικανοποιώντας σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό τους ασθενείς που περιθάλπει.
Keywords: Ποιότητα
ΔΟΠ
Στρατιωτικό Νοσοκομείο
Γενικό Νοσοκομείο
Σύστημα διαχείρισης ποιότητας
Υπεύθυνος ποιότητας
Γραφείο ποιότητας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Το ηλεκτρονικό αντίτυπο της διπλωματικής δε θα αποδεσμευτεί
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TriantafyllouKonstantinosMsc2018.pdf4.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.