Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22934
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΓλαβίνα, Σουζάναel
dc.date.accessioned2019-04-10T09:41:03Z-
dc.date.available2019-04-10T09:41:03Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22934-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τις αιτίες των ορθογραφικών λαθών μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και τις διδακτικές πρακτικές που χρησιμοποιούν για την αντιμετώπισή τους. Οι μεταβλητές, βάση των οποίων συγκρίθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών, είναι το φύλο, τα χρόνια προϋπηρεσίας, το βασικό πτυχίο και η ύπαρξη ή μη περαιτέρω σπουδών πέραν του βασικού τους πτυχίου. Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτελούν 107 εκπαιδευτικοί, που, κυρίως, εργάζονται σε δημοτικά σχολεία της Αττικής. Η περιγραφική στατιστική των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν μαθητές τυπικής ανάπτυξης πιστεύουν πως η κύρια αιτία των ορθογραφικών τους λαθών είναι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση της οικογένειας. Μάλιστα, οι άντρες εκπαιδευτικοί το πιστεύουν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι οι γυναίκες. Για τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς τους, η κύρια αιτία των ορθογραφικών τους λαθών είναι η αντιστοιχία ενός φωνήματος με περισσότερα γραφήματα, δηλαδή η ιστορική ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας. Πολύ σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής, που εργάζονται στην εκπαίδευση μέχρι δέκα έτη, πιστεύουν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ότι η έλλειψη ενδιαφέροντος από μέρους των ίδιων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ευθύνεται για τα ορθογραφικά τους λάθη. Η προτιμότερη τεχνική για την εκμάθηση της ορθογραφίας, σύμφωνα με τους απόφοιτους Παιδαγωγικών Ακαδημιών και Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι η χρήση γραμματικών κανόνων, ενώ οι απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής επιλέγουν, κυρίως, πολυαισθητηριακές μεθόδους.el
dc.format.extent151el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΟρθογραφικά λάθηel
dc.subjectΤυπική ανάπτυξηel
dc.subjectΉπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΑπόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΑιτίεςel
dc.subjectΔιδακτικές πρακτικέςel
dc.titleΤι πιστεύουν οι εκπαιδευτικοί του πρωτοβάθμιου σχολείου για τις αιτίες των ορθογραφικών λαθών μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και πώς τους στηρίζουν διδακτικά;el
dc.title.alternativePrimary teachers' beliefs on the causes of spelling errors presented by typical students and students with mild disabilities, and the instructional practices they use for the remediation of these errorsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GlavinaSouzanaMsc2019.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons