Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22934
Συγγραφέας: Γλαβίνα, Σουζάνα
Τίτλος: Τι πιστεύουν οι εκπαιδευτικοί του πρωτοβάθμιου σχολείου για τις αιτίες των ορθογραφικών λαθών μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και πώς τους στηρίζουν διδακτικά;
Αλλοι τίτλοι: Primary teachers' beliefs on the causes of spelling errors presented by typical students and students with mild disabilities, and the instructional practices they use for the remediation of these errors
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τις αιτίες των ορθογραφικών λαθών μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και τις διδακτικές πρακτικές που χρησιμοποιούν για την αντιμετώπισή τους. Οι μεταβλητές, βάση των οποίων συγκρίθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών, είναι το φύλο, τα χρόνια προϋπηρεσίας, το βασικό πτυχίο και η ύπαρξη ή μη περαιτέρω σπουδών πέραν του βασικού τους πτυχίου. Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτελούν 107 εκπαιδευτικοί, που, κυρίως, εργάζονται σε δημοτικά σχολεία της Αττικής. Η περιγραφική στατιστική των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν μαθητές τυπικής ανάπτυξης πιστεύουν πως η κύρια αιτία των ορθογραφικών τους λαθών είναι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση της οικογένειας. Μάλιστα, οι άντρες εκπαιδευτικοί το πιστεύουν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι οι γυναίκες. Για τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς τους, η κύρια αιτία των ορθογραφικών τους λαθών είναι η αντιστοιχία ενός φωνήματος με περισσότερα γραφήματα, δηλαδή η ιστορική ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας. Πολύ σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής, που εργάζονται στην εκπαίδευση μέχρι δέκα έτη, πιστεύουν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ότι η έλλειψη ενδιαφέροντος από μέρους των ίδιων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ευθύνεται για τα ορθογραφικά τους λάθη. Η προτιμότερη τεχνική για την εκμάθηση της ορθογραφίας, σύμφωνα με τους απόφοιτους Παιδαγωγικών Ακαδημιών και Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι η χρήση γραμματικών κανόνων, ενώ οι απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής επιλέγουν, κυρίως, πολυαισθητηριακές μεθόδους.
Λέξεις Κλειδιά: Ορθογραφικά λάθη
Τυπική ανάπτυξη
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Απόψεις εκπαιδευτικών
Αιτίες
Διδακτικές πρακτικές
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GlavinaSouzanaMsc2019.pdf2.23 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons