Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22912
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΠενταράκη, Άνναel
dc.date.accessioned2019-04-09T11:18:50Z-
dc.date.available2019-04-09T11:18:50Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22912-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΤα ερευνητικά δεδομένα υποδεικνύουν πως οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες βρίσκονται σε κίνδυνο για τη σύναψη αρνητικών διαπροσωπικών σχέσεων με τους εκπαιδευτικούς τους και την εκδήλωση δυσκολιών σχολικής προσαρμογής. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και τις δυσκολίες σχολικής προσαρμογής τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 192 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας, γενικής εκπαίδευσης. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου, στο πρώτο μέρος του οποίου, συμπεριλήφθηκαν ερωτήσεις σχετικές με τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του πλαισίου. Στο δεύτερο μέρος συμπεριλήφθηκαν οι κλίμακες STRS και ΤCRS- Behavior Problems. Τα αποτελέσματα υπέδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί περιέγραψαν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ως θετικές. Όσον αφορά τις δυσκολίες σχολικής προσαρμογής, διαπιστώθηκαν υψηλές βαθμολογίες στην υποκλίμακα των μαθησιακών προβλημάτων. Στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις ανευρέθηκαν ανάμεσα στις διαστάσεις της ποιότητας των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικών- μαθητών και των δεικτών των δυσκολιών σχολικής προσαρμογής. Διαφοροποιήσεις στις απαντήσεις των εκπαιδευτικών για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με τους μαθητές προέκυψαν ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ίδιων, των σχετικών με τους μαθητές μεταβλητών και των μεταβλητών του πλαισίου. Το φύλο των εκπαιδευτικών και τα χαρακτηριστικά των μαθητών διαφοροποίησαν τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες σχολικής προσαρμογής. Βάσει των ευρημάτων, διατυπώνονται προτάσεις σχετικά με την κατάρτιση των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής, την αξιολόγηση των δυσκολιών σχολικής προσαρμογής και την υλοποίηση παρεμβατικών προγραμμάτων. Οι εκπαιδευτικές επιπτώσεις των ευρημάτων αναλύονται διεξοδικότερα.el
dc.format.extent161el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔιαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών- μαθητώνel
dc.subjectΔυσκολίες σχολικής προσαρμογήςel
dc.subjectήπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΑντιλήψεις εκπαιδευτικών γενικής αγωγήςel
dc.titleΔιαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών- μαθητών και σχολική προσαρμογή μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.title.alternativeTeacher-student relationships and school adjustment of students with mild incidence disabilitiesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PentarakiAnnaMsc2019.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.