Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22912
Συγγραφέας: Πενταράκη, Άννα
Τίτλος: Διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών- μαθητών και σχολική προσαρμογή μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Αλλοι τίτλοι: Teacher-student relationships and school adjustment of students with mild incidence disabilities
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Τα ερευνητικά δεδομένα υποδεικνύουν πως οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες βρίσκονται σε κίνδυνο για τη σύναψη αρνητικών διαπροσωπικών σχέσεων με τους εκπαιδευτικούς τους και την εκδήλωση δυσκολιών σχολικής προσαρμογής. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και τις δυσκολίες σχολικής προσαρμογής τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 192 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας, γενικής εκπαίδευσης. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου, στο πρώτο μέρος του οποίου, συμπεριλήφθηκαν ερωτήσεις σχετικές με τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του πλαισίου. Στο δεύτερο μέρος συμπεριλήφθηκαν οι κλίμακες STRS και ΤCRS- Behavior Problems. Τα αποτελέσματα υπέδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί περιέγραψαν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ως θετικές. Όσον αφορά τις δυσκολίες σχολικής προσαρμογής, διαπιστώθηκαν υψηλές βαθμολογίες στην υποκλίμακα των μαθησιακών προβλημάτων. Στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις ανευρέθηκαν ανάμεσα στις διαστάσεις της ποιότητας των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικών- μαθητών και των δεικτών των δυσκολιών σχολικής προσαρμογής. Διαφοροποιήσεις στις απαντήσεις των εκπαιδευτικών για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις με τους μαθητές προέκυψαν ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ίδιων, των σχετικών με τους μαθητές μεταβλητών και των μεταβλητών του πλαισίου. Το φύλο των εκπαιδευτικών και τα χαρακτηριστικά των μαθητών διαφοροποίησαν τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες σχολικής προσαρμογής. Βάσει των ευρημάτων, διατυπώνονται προτάσεις σχετικά με την κατάρτιση των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής, την αξιολόγηση των δυσκολιών σχολικής προσαρμογής και την υλοποίηση παρεμβατικών προγραμμάτων. Οι εκπαιδευτικές επιπτώσεις των ευρημάτων αναλύονται διεξοδικότερα.
Λέξεις Κλειδιά: Διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών- μαθητών
Δυσκολίες σχολικής προσαρμογής
ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών γενικής αγωγής
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PentarakiAnnaMsc2019.pdf2.6 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.