Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22870
Συγγραφέας: Χοροζίδης, Γεώργιος
Τίτλος: Σχεδιασμός και εφαρμογή ενός Μαζικού Ανοιχτού Διαδικτυακού Μαθήματος (MOOC) για τη διδασκαλία του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας στο γενικό λύκειο: αντιλήψεις και στάσεις των συμμετεχόντων
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Περίληψη: Τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) αποτελούν μια πρόσφατη και ραγδαία εξελισσόμενη καινοτομία στο πεδίο της ηλεκτρονικής μάθησης και εδράζονται στις αρχές της ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παρόλη τη διάδοση των μαθημάτων αυτών στο πεδίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ελάχιστες ερευνητικές προσπάθειες εστιάζουν στην αξιοποίηση των MOOCs σε χαμηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να μελετήσει τις δυνατότητες και τις προοπτικές της αξιοποίησης των Μαζικών Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOCs) στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας με τη μορφή της συμπληρωματικής εξ αποστάσεως σχολικής διδασκαλίας, μέσα από τον σχεδιασμό και την πειραματική εφαρμογή ενός MOOC για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γενικό Λύκειο. Η παρούσα έρευνα αξιοποίησε την ποσοτική ερευνητική μεθοδολογία και οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτικοί και μαθητές) κλήθηκαν να συμπληρώσουν δύο ερωτηματολόγια, πριν και μετά από την παρακολούθηση του μαθήματος, ώστε να μελετηθούν οι αρχικές και τελικές διαμορφωμένες αντιλήψεις και στάσεις τους για το προσφερόμενο MOOC. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν τα ευρήματα αντίστοιχων ερευνών σχετικά με τα χαμηλά ποσοστά επιτυχούς ολοκλήρωσης τέτοιων σειρών μαθημάτων. Παρατηρήθηκε μια στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ του ποσοστού παρακολούθησης και του ποσοστού ολοκλήρωσης των δραστηριοτήτων του μαθήματος. Οι αρχικές θετικές αντιλήψεις και στάσεις των συμμετεχόντων για τη χρησιμότητα των MOOCs και για την αυτονομία που αυτά προσφέρουν στους συμμετέχοντες επιβεβαιώθηκαν και ενισχύθηκαν, έπειτα από την παρακολούθηση του μαθήματος. Από την άλλη πλευρά οι αρχικές θετικές αντιλήψεις και στάσεις των συμμετεχόντων για το συνεργατικό μοντέλο μάθησης του μαθήματος πριν από την παρακολούθηση του μαθήματος, δεν επιβεβαιώνονται από τα ερευνητικά αποτελέσματα, καθώς δεν υπήρξε μεγάλη συμμετοχή στις διαδικτυακές κοινότητες μάθησης του MOOC. Τέλος, παρατηρήθηκε μια στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων του μαθησιακού υλικού και της συνολικής ικανοποίησης των συμμετεχόντων. Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι από την παρακολούθηση του μαθήματος.
Λέξεις Κλειδιά: Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)
Ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση - Γενικό λύκειο
Νεοελληνική γλώσσα
Συμπληρωματική σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChorozidisGeorgiosMsc2019.pdf2.59 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons