Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22850
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤάλλη, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΤσιπιτσούδη, Ανατολήel
dc.date.accessioned2019-04-04T05:57:50Z-
dc.date.available2019-04-04T05:57:50Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22850-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που εκτός από τα ελλείμματα στο γλωσσικό τομέα, εκδηλώνεται και με αδυναμίες στο σύστημα της Βραχύχρονης Μνήμης (Bishop, 2006), στην ικανότητα δηλαδή που έχει ο άνθρωπος να συγκρατεί προσωρινά στη μνήμη του πληροφορίες, τις οποίες έλαβε από το αισθητηριακό του σύστημα (Μπαμπλέκου, 2011). Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι ιδιαίτερα η μνήμη και η μορφοσύνταξη είναι δυο από τους τομείς που παρουσιάζουν σημαντικά ελλείμματα σε παιδιά με ΑΓΔ (Bedore & Leonard,2001). Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει ερευνών η διαταραγμένη φωνολογική μνήμη είναι ένα από τα αίτια εμφάνισης ελλειμμάτων στη μορφοσύνταξη (Archibald & Gathercole,2006, Montgomery et. al., 2010). Η παρούσα έρευνα,λοιπόν, εξετάζει τη σχέση της ΒΦΜ και της μορφοσύνταξης σε παιδιά που έχουν διαγνωστεί με ΑΓΔ και σε παιδιά ΤΑ. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μια ανασκόπηση και θεωρητική τεκμηρίωση της ΑΓΔ. Η έρευνα είχε σκοπό α) να διερευνήσει την επίδοση των παιδιών με και χωρίς ΑΓΔ σε δοκιμασίες που εξετάζουν τη μνήμη και τη μορφοσύνταξη και τη φωνολογική ενημερότητα β) να εξετάσει αν τα παιδιά με ΑΓΔ παρουσιάζουν τριπλό έλλειμμα και γ) αν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ μορφοσύνταξης και ΒΦΜ σε παιδιά με και χωρίς ΑΓΔ. Το δείγμα αποτελούνταν από 6 παιδιά (4 αγόρια και 2 κορίτσια) με ΑΓΔ και η ομάδα ελέγχου από 6 παιδιά (4 αγόρια και 2 κορίτσια) με ηλικίες από 6 έως 8 ετών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι α) τα παιδιά με ΑΓΔ παρουσιάζουν χαμηλότερη επίδοση σε σχέση με τα παιδιά ΤΑ σε δοκιμασίες μνήμης και μορφοσύνταξης, β) τα παιδιά με ΑΓΔ εμφανίζουν διπλό έλλειμμα (μορφοσύνταξη και ΒΦΜ) και γ) ότι στα παιδιά με ΑΓΔ παρουσιάζεται δυνατή σχέση μεταξύ βραχύχρονης μνήμης και μορφοσύνταξης ενώ στα παιδιά ΤΑ όχι.el
dc.format.extent68el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑναπτυξιακή γλωσσική διαταραχήel
dc.subjectΒραχύχρονη μνήμηel
dc.titleΗ σχέση μορφοσυντακτικού προφίλ και βραχύχρονης φωνολογικής μνήμης παιδιών με και χωρίς αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχήel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsipitsoudiAnatoli Msc2019.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons