Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΠαπαχαραλάμπους, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2019-04-01T08:37:28Z-
dc.date.available2019-04-01T08:37:28Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22845-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ εκπαιδευτική συμπερίληψη αποτελεί ένα ζήτημα που απασχολεί αρκετά το χώρο της εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των νηπιαγωγών γενικής και ειδικής αγωγής, σχετικά με την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) στο γενικό νηπιαγωγείο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 234 νηπιαγωγοί γενικής και ειδικής αγωγής. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι η κλίμακα STATIC (Scale of Teachers’ Attitudes Toward Inclusive Classrooms), η οποία κατασκευάστηκε από τον Cochran το 1997, με σκοπό την αξιολόγηση των στάσεων των εκπαιδευτικών προς την εκπαιδευτική συμπερίληψη. Πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο που αποτελείται από δυο μέρη. Το ένα μέρος περιλαμβάνει ερωτήσεις δημογραφικού χαρακτήρα και το άλλο μέρος περιλαμβάνει 20 προτάσεις που εξετάζουν τις στάσεις των εκπαιδευτικών, σε κλίμακα Likert. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα στατιστικής SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι νηπιαγωγοί πιστεύουν στην αύξηση της αυτοεκτίμησης των μαθητών με ΕΕΑ μέσα από τη φοίτησή τους στο γενικό σχολείο, καθώς και στην ανάπτυξη της κοινωνικότητάς τους, αλλά είναι ουδέτεροι ως προς το αν είναι υψηλότερη η ακαδημαϊκή πρόοδος των παιδιών αυτών στο γενικό σχολείο. Επίσης, δε θεωρούν ότι επηρεάζεται η πρόοδος των μαθητών χωρίς ΕΕΑ που φοιτούν μαζί με τα παιδιά με ΕΕΑ. Ως προς την εμπιστοσύνη που έχουν οι νηπιαγωγοί στις ικανότητές τους, αν έχουν εκπαιδευτεί επαρκώς, αν απογοητεύονται εύκολα, αν αγχώνονται στην ύπαρξη ενός μαθητή με ΕΕΑ στην τάξη τους, φανερώνονται ισχυρές αμφιβολίες. Γι’ αυτό δήλωσαν έντονα και την ανάγκη για υποχρεωτική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και ειδικά της γενικής εκπαίδευσης, ως προς τη διδασκαλία μαθητών με ΕΕΑ. Τέλος, από την έρευνα προέκυψε πως οι νηπιαγωγοί θεωρούν την τύφλωση, την κώφωση – βαρηκοΐα και τη νοητική αναπηρία ως τις δυσκολότερες κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών αναφορικά με την εκπαιδευτική συμπερίληψη.el
dc.format.extent131el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτική συμπερίληψηel
dc.subjectΜαθητές με ΕΕΑel
dc.subjectΑπόψεις νηπιαγωγώνel
dc.subjectΑποτελεσματικότηταel
dc.titleΑπόψεις νηπιαγωγών για την εκπαιδευτική συμπερίληψη και την αποτελεσματικότητά τους ως προς την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.title.alternativeThe views of kindergarten teachers for inclusive education and their effectiveness in educating students with special educational needsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapacharalampousAnastasiaMsc2019.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons