Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22845
Συγγραφέας: Παπαχαραλάμπους, Αναστασία
Τίτλος: Απόψεις νηπιαγωγών για την εκπαιδευτική συμπερίληψη και την αποτελεσματικότητά τους ως προς την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Αλλοι τίτλοι: The views of kindergarten teachers for inclusive education and their effectiveness in educating students with special educational needs
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η εκπαιδευτική συμπερίληψη αποτελεί ένα ζήτημα που απασχολεί αρκετά το χώρο της εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των νηπιαγωγών γενικής και ειδικής αγωγής, σχετικά με την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) στο γενικό νηπιαγωγείο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 234 νηπιαγωγοί γενικής και ειδικής αγωγής. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι η κλίμακα STATIC (Scale of Teachers’ Attitudes Toward Inclusive Classrooms), η οποία κατασκευάστηκε από τον Cochran το 1997, με σκοπό την αξιολόγηση των στάσεων των εκπαιδευτικών προς την εκπαιδευτική συμπερίληψη. Πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο που αποτελείται από δυο μέρη. Το ένα μέρος περιλαμβάνει ερωτήσεις δημογραφικού χαρακτήρα και το άλλο μέρος περιλαμβάνει 20 προτάσεις που εξετάζουν τις στάσεις των εκπαιδευτικών, σε κλίμακα Likert. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα στατιστικής SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι νηπιαγωγοί πιστεύουν στην αύξηση της αυτοεκτίμησης των μαθητών με ΕΕΑ μέσα από τη φοίτησή τους στο γενικό σχολείο, καθώς και στην ανάπτυξη της κοινωνικότητάς τους, αλλά είναι ουδέτεροι ως προς το αν είναι υψηλότερη η ακαδημαϊκή πρόοδος των παιδιών αυτών στο γενικό σχολείο. Επίσης, δε θεωρούν ότι επηρεάζεται η πρόοδος των μαθητών χωρίς ΕΕΑ που φοιτούν μαζί με τα παιδιά με ΕΕΑ. Ως προς την εμπιστοσύνη που έχουν οι νηπιαγωγοί στις ικανότητές τους, αν έχουν εκπαιδευτεί επαρκώς, αν απογοητεύονται εύκολα, αν αγχώνονται στην ύπαρξη ενός μαθητή με ΕΕΑ στην τάξη τους, φανερώνονται ισχυρές αμφιβολίες. Γι’ αυτό δήλωσαν έντονα και την ανάγκη για υποχρεωτική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και ειδικά της γενικής εκπαίδευσης, ως προς τη διδασκαλία μαθητών με ΕΕΑ. Τέλος, από την έρευνα προέκυψε πως οι νηπιαγωγοί θεωρούν την τύφλωση, την κώφωση – βαρηκοΐα και τη νοητική αναπηρία ως τις δυσκολότερες κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών αναφορικά με την εκπαιδευτική συμπερίληψη.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαιδευτική συμπερίληψη
Μαθητές με ΕΕΑ
Απόψεις νηπιαγωγών
Αποτελεσματικότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapacharalampousAnastasiaMsc2019.pdf1.81 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons