Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22806
Author: Παππά, Μαρίνα
Title: Η παιχνιδοποίηση στην ηλεκτρονική υγεία : εφαρμογές στο χώρο του Fitness
Date Issued: 2019
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η Παιχνιδοποίηση στην Ηλεκτρονική Υγεία και οι Εφαρμογές της στο χώρο του Fitness. Η Παιχνιδοποίηση είναι μια σχετικά καινούργια έννοια, η οποία τα τελευταία χρόνια αποκτά αυξανόμενο ενδιαφέρον. Πρόκειται για τη χρήση στοιχείων παιχνιδιών σε περιβάλλοντα που δεν αποτελούν παιχνίδι. Η βασική ιδέα πίσω από την Παιχνιδοποίηση είναι ότι εφόσον τα παιχνίδια μπορούν να παρακινήσουν τους χρήστες να ασχοληθούν με αυτά με απαράμιλλη ένταση και διάρκεια, τα στοιχεία του παιχνιδιού θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν πιο ελκυστικά και άλλα προϊόντα και υπηρεσίες εκτός παιχνιδιών. Έχει ως στόχο να παρακινήσει τους ανθρώπους να συμμετέχουν ενεργά σε κάποια δραστηριότητα, προσφέροντας μια ευχάριστη και σταθερή εμπειρία η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη ποικίλων στόχων. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο της Παιχνιδοποίησης. Πραγματοποιείται μια εννοιολογική προσέγγιση της Παιχνιδοποίησης με βάση τους διαθέσιμους ορισμούς στη βιβλιογραφία. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι μηχανισμοί με τους οποίους υλοποιείται. Έπειτα αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους οι διάφορες θεωρίες ανθρώπινων κινήτρων και συμπεριφοράς καθορίζουν την αποτελεσματικότητά της. Στο επόμενο κεφάλαιο, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση για την εφαρμογή της Παιχνιδοποίησης στην Ηλεκτρονική Υγεία. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προκύπτει ότι η εφαρμογή της Παιχνιδοποίησης έχει θετικά αποτελέσματα σε διάφορους τομείς της υγείας, όπως είναι η αυτοδιαχείριση των χρόνιων παθήσεων, η φυσική δραστηριότητα, η διατροφή, η διακοπή του καπνίσματος κ.α. Τα παιχνιδοποιημένα συστήματα καταφέρνουν να πετύχουν τους επιθυμητούς στόχους σε μεγάλο βαθμό, και οι χρήστες παρουσιάζουν ενεργή δέσμευση με τα συστήματα. Τέλος, πραγματοποιείται επισκόπηση των εφαρμογών της Παιχνιδοποίησης στον χώρο του fitness, και συγκεκριμένα των mobile apps. Τα fitness mobile apps που περιλαμβάνουν μηχανισμούς Παιχνιδοποιησης φαίνεται να έχουν καλή ανταπόκριση από τους χρήστες, με χιλιάδες ή και εκατομμύρια λήψεις και καλές βαθμολογίες.
Keywords: Gamification
Παιχνιδοποίηση
Ηλεκτρονική Υγεία
Fitness
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PappaMarinaMsc2019.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons