Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΡούσου, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2019-03-13T09:32:28Z-
dc.date.available2019-03-13T09:32:28Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22780-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά το επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού των εκπαιδευτών ενηλίκων σε κέντρα Δια Βίου Μάθησης και Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης του Νομού Θεσσαλονίκης και εξετάζει αν υπάρχει επίδραση των δημογραφικών παραγόντων, όπως το «φύλο», η «ηλικία», τα «έτη προϋπηρεσίας», το «επίπεδο εκπαίδευσης» και η «ειδικότητα» των εκπαιδευτών στο επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού τους. Επίσης, η παρούσα έρευνα παρουσιάζει τα είδη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία τους οι εκπαιδευτές ενηλίκων, τον βαθμό χρήσης τους, καθώς και τη σημασία που αυτές κατέχουν, κατά τη γνώμη τους, στο εκπαιδευτικό τους έργο. Επιπλέον, δείχνει αν υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στο επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού των εκπαιδευτών και στον βαθμό χρήσης των ΤΠΕ στη διδασκαλία τους. Η παρούσα έρευνα διενεργήθηκε από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο του 2018. Η μεθοδολογία της έρευνας ήταν ποσοτική. Το τελικό δείγμα αποτελείται από 83 εκπαιδευτές ενηλίκων που εργάζονταν σε ιδιωτικά κέντρα Δια Βίου Μάθησης και Ινστιτούτα Εκπαιδευτικής Κατάρτισης του Ν. Θεσσαλονίκης. Ως εργαλείο για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το πρώτο μέρος του οποίου αντλήθηκε από έρευνα του Browne (2007) και προσαρμόστηκε στις ανάγκες της έρευνας από την ερευνήτρια, ενώ το δεύτερο κατασκευάστηκε με βάση τη βιβλιογραφική επισκόπηση. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ένα καλό επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού των εκπαιδευτών. Ακόμη, από τους παράγοντες που εξετάστηκαν, μόνο το «φύλο» φαίνεται να έχει επίδραση στο επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού τους. Οι εκπαιδευτές με ειδικότητα «Πληροφορική», «Θετικές Επιστήμες» ή «Μηχανικοί» εμφανίζουν διαφορετικό επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού από τους εκπαιδευτές των άλλων ειδικοτήτων. Επιπλέον, οι εκπαιδευτές χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στη διδασκαλία «μέτρια» έως «αρκετά» συχνά, ενώ τα είδη που χρησιμοποιούν καθημερινά είναι το «διαδίκτυο» για αναζήτηση πληροφοριών, η «επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και συνομιλιών» και η «επεξεργασία κειμένου». Ακόμη, οι εκπαιδευτές πιστεύουν ότι η χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία βοηθάει το διδακτικό τους έργο. Τέλος, υπάρχει μία ελαφριά συσχέτιση μεταξύ του επιπέδου ψηφιακού γραμματισμού και του βαθμού χρήσης των ΤΠΕ στη διδασκαλία τους.el
dc.format.extent92el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectΨηφιακός γραμματισμόςel
dc.subjectΤΠΕel
dc.subjectΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subjectΕκπαιδευτές ενηλίκωνel
dc.titleΨηφιακός γραμματισμός των εκπαιδευτών ενηλίκων και η χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία τους σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης του Νομού Θεσσαλονίκηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RousouAikaterinisMsc2019.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons