Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22776
Author: Πατσιάς, Χρήστος
Title: Ο Λίβανος ως στρατηγικός προορισμός των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων
Date Issued: 2019
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση του Λιβάνου ως προορισμού για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, μιας χώρας της Μέσης Ανατολής με σημαντική ιστορία και πολλές ιδιαιτερότητες. Αρχικά αναλύονται τα κίνητρα που έχουν οι επιχειρήσεις για να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα, οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν καθώς και οι μέθοδοι και οι στρατηγικές που επιλέγουν. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε το Λίβανο, σε μια προσπάθεια να αποδώσουμε το ιδιαίτερο κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο της χώρας αυτής, σημαντικά ιστορικά στοιχεία με επιρροή στο σήμερα, αλλα και κάθε πτυχή της οικονομικής ζωής του τόπου αυτού. Αναλύουμε τη σύνδεση Ελλάδος και Λιβάνου κατά το παρελθόν αλλά και σήμερα, μέσω των εμπορικών σχέσεων των δυο χωρών αλλά και με την έντονη παρουσία των Ελλήνων στο Λίβανο. Αξιολογείται, έπειτα, η αγορά του Λιβάνου μέσω των δεικτών του Ease of Doing Business αλλά και βάσει του θεωρητικού πλαισίου αξιολόγησης μιας ξένης αγοράς. Τέλος, κρίνουμε το Λίβανο ως προορισμό για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, τις δυσκολίες αλλά και τις προοπτικές που υπάρχουν σε αυτή την αγορά.
Keywords: Εξαγωγές
Λίβανος
Διεθνοποίηση
Ease of Doing Business
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019,
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PatsiasChristosMsc2019.pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons