Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22697
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΡοδά, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2019-02-06T12:33:14Z-
dc.date.available2019-02-06T12:33:14Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22697-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΩς Συναισθηματική Νοημοσύνη εκλαμβάνεται η ικανότητα του ατόμου να αντιλαμβάνεται, να χρησιμοποιεί, να αξιολογεί και να διαχειρίζεται τις πληροφορίες που αφορούν τα συναισθήματα. Ψυχική Ανθεκτικότητα είναι η ικανότητα, ή η διαδικασία, ή το αποτέλεσμα της αντιμετώπισης, προσαρμογής και ανάκαμψης από αντίξοες και στρεσογόνες καταστάσεις. Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται η σχέση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των Διευθυντών/Διευθυντριών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας με την Ψυχική τους Ανθεκτικότητα. Επίσης διερευνάται κατά πόσον η Συναισθηματική Νοημοσύνη αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα της Ψυχικής Ανθεκτικότητας, καθώς και ποια είναι η επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μέσω ηλεκτρονικής φόρμας ερωτηματολογίου, από δείγμα 400 Διευθυντών Σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας, το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2017. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε δύο ερευνητικά εργαλεία: α) το Schutte Self-Report Emotional Intelligence Test ή SSREΙΤ για τη μέτρηση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και β) το Teachers’ Resilience Scale – TRS για τη μέτρηση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας. Η στατιστική ανάλυση των ευρημάτων έγινε με το SPSS με μια σειρά αναλύσεων Frequencies, t-test, ANOVA, Pearson’s Correlations και Multiple Regressions. Τα αποτελέσματα έδειξαν υψηλή συσχέτιση μεταξύ του συνόλου της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας (r=600, p <0,01) καθώς και όλων των παραγόντων τους, και ισχυρή προβλεπτική ικανότητα της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (R2= .369) για το σύνολο της Ψυχικής Ανθεκτικότητας. Ως εκ τούτου, προτείνεται να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν προγράμματα για τη βελτίωση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ψυχικής ανθεκτικότητας των Διευθυντών όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης.el
dc.format.extent112el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΨυχική ανθεκτικότηταel
dc.subjectΑνθεκτικότηταel
dc.subjectΣυναίσθημαel
dc.subjectΔιευθυντής σχολείουel
dc.subjectΔιευθύντρια Σχολείουel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΣυναισθηματική νοημοσύνη και ψυχική ανθεκτικότητα διευθυντών/διευθυντριών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RodaParaskeuiMsc2018.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.