Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22697
Συγγραφέας: Ροδά, Παρασκευή
Τίτλος: Συναισθηματική νοημοσύνη και ψυχική ανθεκτικότητα διευθυντών/διευθυντριών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Πλατσίδου, Μαρία
Περίληψη: Ως Συναισθηματική Νοημοσύνη εκλαμβάνεται η ικανότητα του ατόμου να αντιλαμβάνεται, να χρησιμοποιεί, να αξιολογεί και να διαχειρίζεται τις πληροφορίες που αφορούν τα συναισθήματα. Ψυχική Ανθεκτικότητα είναι η ικανότητα, ή η διαδικασία, ή το αποτέλεσμα της αντιμετώπισης, προσαρμογής και ανάκαμψης από αντίξοες και στρεσογόνες καταστάσεις. Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται η σχέση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των Διευθυντών/Διευθυντριών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας με την Ψυχική τους Ανθεκτικότητα. Επίσης διερευνάται κατά πόσον η Συναισθηματική Νοημοσύνη αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα της Ψυχικής Ανθεκτικότητας, καθώς και ποια είναι η επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μέσω ηλεκτρονικής φόρμας ερωτηματολογίου, από δείγμα 400 Διευθυντών Σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας, το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2017. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε δύο ερευνητικά εργαλεία: α) το Schutte Self-Report Emotional Intelligence Test ή SSREΙΤ για τη μέτρηση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και β) το Teachers’ Resilience Scale – TRS για τη μέτρηση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας. Η στατιστική ανάλυση των ευρημάτων έγινε με το SPSS με μια σειρά αναλύσεων Frequencies, t-test, ANOVA, Pearson’s Correlations και Multiple Regressions. Τα αποτελέσματα έδειξαν υψηλή συσχέτιση μεταξύ του συνόλου της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας (r=600, p <0,01) καθώς και όλων των παραγόντων τους, και ισχυρή προβλεπτική ικανότητα της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (R2= .369) για το σύνολο της Ψυχικής Ανθεκτικότητας. Ως εκ τούτου, προτείνεται να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν προγράμματα για τη βελτίωση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ψυχικής ανθεκτικότητας των Διευθυντών όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης.
Λέξεις Κλειδιά: Συναισθηματική νοημοσύνη
Ψυχική ανθεκτικότητα
Ανθεκτικότητα
Συναίσθημα
Διευθυντής σχολείου
Διευθύντρια Σχολείου
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
RodaParaskeuiMsc2018.pdf1.26 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.