Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22548
Author: Σιδηροπούλου, Ειρήνη
Title: Δουλεύοντας πάνω σε αυτό που λειτουργεί : ένα πρόγραμμα παρέμβασης στη διαχείριση της τάξης, βασισμένο στη βραχεία θεραπεία εστιασμένη στη λύση, για την υποστήριξη μαθητών με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες στο ειδικό γυμνάσιο.
Alternative Titles: Working on what works : using solution focused brief therapy in the classroom setting to support students facing emotional and behavioral problems ; a classroom management intervention on students attending special secondary school
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Οι μαθητές που αντιμετωπίζουν Συναισθηματικές και Συμπεριφορικές Δυσκολίες (ΣΣΔ) συχνά εκδηλώνουν στην τάξη αρνητικές και ακατάλληλες συμπεριφορές, που οδηγούν σε προβλήματα πειθαρχίας, δύσκολα στη διαχείρισή τους από τους εκπαιδευτικούς. Το πρόγραμμα παρέμβασης «Δουλεύοντας πάνω σε Αυτό που Λειτουργεί» είναι ένα πρόγραμμα για τη διαχείριση της τάξης, το οποίο βασίζεται στη Βραχεία Θεραπεία Εστιασμένη στη Λύση. Εφαρμόστηκε σε δύο τάξεις του Ειδικού Γυμνασίου, σε δέκα συνεδρίες. Στόχος της παρέμβασης ήταν η βελτίωση της συμπεριφοράς και των σχέσεων μέσα στο περιβάλλον της τάξης, όπου φοιτούν και μαθητές με ΣΣΔ. Στα ποσοτικά αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζεται βελτίωση ως προς την επίτευξη των στόχων που τέθηκαν τόσο από τους μαθητές όσο και από την εκπαιδευτικό της τάξης. Η παρατήρηση των μαθητών και εκπαιδευτικών και η ποιοτική ανάλυση των απόψεών τους αποτυπώνουν μια θετική αλλαγή στη συμπεριφορά και τις σχέσεις μέσα στην τάξη.
Students facing Emotional and Behavioral Difficulties (EBD) often display negative and inappropriate behaviors in the classroom which lead into disciplinary problems difficult for the teacher to manage. «Working on What Works» (WOWW) approach is a classroom management intervention which is based upon Solution Focused Brief Therapy (SFBT). The program was implemented in two classes of a special secondary school over ten sessions. The aim of the intervention was to improve behaviors and relationships within a class environment in which students facing EBD are also placed. The quantitative results demonstrated an improvement in the class ratings for the goals set by students themselves as well as in the teacher’s ratings for the class goals set by the teacher. Observation of pupils and teacher and the qualitative analysis of their aspects illustrated a positive change to behavior and relationships within the class.
Keywords: Συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες
Βραχεία θεραπεία εστιασμένη στη λύση
Δουλεύοντας πάνω σε αυτό που λειτουργεί
Πρόγραμμα διαχείρισης της τάξης
Ειδική εκπαίδευση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SidiropoulouEiriniMsc2018.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons