Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22532
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΛουκατάρη, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2019-01-07T07:12:36Z-
dc.date.available2019-01-07T07:12:36Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22532-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως θέμα ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικής αξιολόγησης της περίπτωσης μαθήτριας που φοιτά στην Γ΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου σε επαρχιακή πόλη της Βόρειας Ελλάδας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά, με σκοπό την όσο το δυνατόν καλύτερη καταγραφή του ελλείμματος των γνώσεων και δεξιοτήτων που την χαρακτηρίζουν. Το πλαίσιο αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκε είναι το Αξιολογικό Συστήμα Μαθησιακών Αναγκών (ΑΣΜΑ) το οποίο στηρίζεται στις αρχές της οικοσυστημικής αντίληψης, σύμφωνα με την οποία οι συμπεριφορές του ατόμου είναι αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης τόσο των ατομικών του χαρακτηριστικών όσο και των ποικίλλων περιβαλλόντων μέσα στο οποίο αυτό ζει. Για τους σκοπούς της παρούσας αξιολόγησης εφαρμόστηκαν τέσσερα από τα οκτώ στάδια του ΑΣΜΑ λαμβάνοντας υπόψη ότι η διαδικασία αξιολόγησης δεν έλαβε χώρα σε σχολικό περιβάλλον αλλά στην οικία της μαθήτριας. Στο πλαίσιο της παρούσας αξιολόγησης πραγματοποιήθηκαν επιμέρους έλεγχοι στα πεδία της Γραφής και της Ανάγνωσης καθώς και στο πεδίο των Μαθηματικών και συγκεκριμένα στην επίλυση απλών προβλημάτων Διαφορικού Λογισμού με θέμα τον υπολογισμό της πρώτης παραγώγου πολυωνυμικής συνάρτησης μέχρι τρίτου βαθμού με ακέραιους συντελεστές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μαθήτρια παρουσιάζει σημαντικά ελλείμματα σε προαπαιτούμενες βασικές γνώσεις οι οποίες δεν είναι εφικτό να αντιμετωπιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα και ολοκληρωμένα. Επομένως δεν μπορεί να ανταποκριθεί και στις απαιτήσεις του υφιστάμενου προγράμματος σπουδών της τάξης του φοιτά. Στις περιπτώσεις αυτές κρίνεται απαραίτητη η κατάρτιση ενός εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης, κατάλληλα οργανωμένου με βάση τις ιδιαίτερες χαρακτηριστικές δυνατότητες και αδυναμίες του ατόμου που έχουν προκύψει στο στάδιο της Αξιολόγησης.el
dc.format.extent106el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectΔιαφορικός λογισμόςel
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΑξιολογικό σύστημα μαθησιακών αναγκώνel
dc.titleΔιδασκαλία επίλυσης προβλημάτων σε μαθητές με ειδική μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά : μια μελέτη περίπτωσης διδασκαλίας προβλημάτων διαφορικού λογισμούel
dc.title.alternativeTeaching problem solving in students with special learning disabilities in mathematics : a case study of teaching calculus problemsel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LoukatariAlexandraMsc2018.pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons