Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22532
Author: Λουκατάρη, Αλεξάνδρα
Title: Διδασκαλία επίλυσης προβλημάτων σε μαθητές με ειδική μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά : μια μελέτη περίπτωσης διδασκαλίας προβλημάτων διαφορικού λογισμού
Alternative Titles: Teaching problem solving in students with special learning disabilities in mathematics : a case study of teaching calculus problems
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως θέμα ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικής αξιολόγησης της περίπτωσης μαθήτριας που φοιτά στην Γ΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου σε επαρχιακή πόλη της Βόρειας Ελλάδας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά, με σκοπό την όσο το δυνατόν καλύτερη καταγραφή του ελλείμματος των γνώσεων και δεξιοτήτων που την χαρακτηρίζουν. Το πλαίσιο αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκε είναι το Αξιολογικό Συστήμα Μαθησιακών Αναγκών (ΑΣΜΑ) το οποίο στηρίζεται στις αρχές της οικοσυστημικής αντίληψης, σύμφωνα με την οποία οι συμπεριφορές του ατόμου είναι αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης τόσο των ατομικών του χαρακτηριστικών όσο και των ποικίλλων περιβαλλόντων μέσα στο οποίο αυτό ζει. Για τους σκοπούς της παρούσας αξιολόγησης εφαρμόστηκαν τέσσερα από τα οκτώ στάδια του ΑΣΜΑ λαμβάνοντας υπόψη ότι η διαδικασία αξιολόγησης δεν έλαβε χώρα σε σχολικό περιβάλλον αλλά στην οικία της μαθήτριας. Στο πλαίσιο της παρούσας αξιολόγησης πραγματοποιήθηκαν επιμέρους έλεγχοι στα πεδία της Γραφής και της Ανάγνωσης καθώς και στο πεδίο των Μαθηματικών και συγκεκριμένα στην επίλυση απλών προβλημάτων Διαφορικού Λογισμού με θέμα τον υπολογισμό της πρώτης παραγώγου πολυωνυμικής συνάρτησης μέχρι τρίτου βαθμού με ακέραιους συντελεστές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μαθήτρια παρουσιάζει σημαντικά ελλείμματα σε προαπαιτούμενες βασικές γνώσεις οι οποίες δεν είναι εφικτό να αντιμετωπιστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα και ολοκληρωμένα. Επομένως δεν μπορεί να ανταποκριθεί και στις απαιτήσεις του υφιστάμενου προγράμματος σπουδών της τάξης του φοιτά. Στις περιπτώσεις αυτές κρίνεται απαραίτητη η κατάρτιση ενός εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης, κατάλληλα οργανωμένου με βάση τις ιδιαίτερες χαρακτηριστικές δυνατότητες και αδυναμίες του ατόμου που έχουν προκύψει στο στάδιο της Αξιολόγησης.
Keywords: Μαθηματικά
Διαφορικός λογισμός
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Αξιολογικό σύστημα μαθησιακών αναγκών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LoukatariAlexandraMsc2018.pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons