Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22527
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΑπανοζίδου, Αθανασίαel
dc.date.accessioned2018-12-24T06:37:31Z-
dc.date.available2018-12-24T06:37:31Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22527-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΣκοπός της εργασίας είναι να ανιχνευθεί το ερευνητικό έργο που έχει διεξαχθεί σχετικά με το άγχος σε άτομα με ΔΦΑ και την αντιμετώπισή του με την χρήση γνωστικής-συμπεριφορικής θεραπείας. Στη συνέχεια, να επισημανθούν σημεία που μπορεί να βοηθήσουν στην μελλοντική εφαρμογή της θεραπείας, και να γίνουν προτάσεις για την περαιτέρω έρευνα στο πεδίο. Την μεθοδολογία της εργασίας αποτέλεσε η συστηματική έρευνα σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και ηλεκτρονικά περιοδικά, η οποία κατέληξε στην τελική επιλογή 19 ερευνών προς ανάλυση. Αυτές οι έρευνες αναλύθηκαν και συνοψίστηκαν ως προς τους συμμετέχοντες, τις διαδικασίες παρέμβασης και τα χαρακτηριστικά τους, τις τροποποιήσεις που έγιναν στα πρωτόκολλα της θεραπείας, τις εξαρτημένες μεταβλητές, τα αποτελέσματα της παρέμβασης και την συμμετοχή των γονέων στην θεραπεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία έχει θετικά αποτελέσματα στην μείωση του άγχους στα άτομα με ΔΦΑ. Δεκαοχτώ από τις 19 έρευνες σημείωσαν μείωση των συμπτωμάτων του άγχους στα άτομα με ΔΦΑ μετά την θεραπεία. Η γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία υπέστη από τους ερευνητές πολλές τροποποιήσεις και προσαρμογές ώστε να ταιριάζει στο προφίλ των ατόμων με ΔΦΑ. Το γνωστικό κομμάτι της θεραπείας αποδυναμώθηκε και συμπεριλήφθηκαν συμπεριφορικές συνιστώσες και εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Οι γονείς είχαν ρόλο-κλειδί στην θεραπεία, καθώς συνέβαλαν στην ομαλή διεξαγωγή της και στην επιτυχία της. Μελλοντική έρευνα θα μπορούσε να εστιάσει στα χαρακτηριστικά του θεραπευόμενου που αποτελούν προαπαιτούμενα για την εφαρμογή γνωστικής-συμπεριφορικής θεραπείας, αλλά και στην ανίχνευση των τροποποιήσεων στα πρωτόκολλα της γνωστικής-συμπεριφορικής θεραπείας που οδηγούν στην επιτυχία της στα άτομα με ΔΦΑ.el
dc.format.extent85el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΓνωστική-συμπεριφορική θεραπείαel
dc.subject¨Αγχοςel
dc.subjectΔΦΑel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.titleΗ γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία για την αντιμετώπιση του άγχους σε άτομα με ΔΦΑ : μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση.el
dc.title.alternativeCognitive-behavioural therapy for treating anxiety in people with ASD : a systematic literature reviewen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ApanozidouAthanasiaMsc2018.pdf639.51 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons