Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22501
Author: Ευαγγέλου, Γεωργία
Title: Στάσεις και αντιλήψεις μαθητών για τις μορφές ρομποτικών οντοτήτων
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Abstract: Η παρούσα έρευνα μελετά τις στάσεις και αντιλήψεις των μαθητών για τις μορφές ρομποτικών οντοτήτων. Ακόμη θα γίνει προσπάθεια διερεύνησης των λόγων – κριτηρίων που προτιμώνται ή όχι κάποια ρομπότ, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, από τους μαθητές. Στα πλαίσια της έρευνας σχεδιάστηκαν σε σχεδιαστικό πρόγραμμα CAD και εκτυπώθηκαν σε τρισδιάστατο εκτυπωτή, μια ομάδα ρομπότ που παραπέμπουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες μορφών. Αρχικά οι μαθητές θα ορίσουν τι είναι ρομπότ, όπως οι ίδιοι αντιλαμβάνονται , θα διερευνηθούν οι στάσεις που έχουν για αυτά και εν συνεχεία θα κληθούν να δηλώσουν τη προτίμηση τους και τις απόψεις τους για τα εκτυπωμένα μοντέλα ρομπότ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στα Λαγυνά Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια του φεστιβάλ επιστήμης και τεχνολογίας που έλαβε χώρα στο δημοτικό σχολείο Λαγυνών. Στην έρευνα συμμετείχαν μαθητές του σχολείου αλλά και σχολείων από διάφορες περιοχές της Θεσσαλονίκης. Συνολικά έλαβαν μέρος εξήντα δύο μαθητές (62) εκ των οποίων λήφθηκαν υπόψιν οι απαντήσεις των πενήντα επτά (57) λόγω ηλικιακού περιορισμού. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που περιείχε ερωτήσεις ανοιχτού και κλειστού τύπου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές μπορούν να αναγνωρίζουν τι είναι ένα ρομπότ και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν προηγούμενη εμπειρία με ρομπότ. Η πρώτη τους επαφή ήταν άμεση, μέσω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, ενδοσχολικών και μη, όσο και έμμεση μέσω υπολογιστή και μέσω του χώρου του θεάματος. Ακόμη οι στάσεις τους απέναντι στα ρομπότ είναι θετική, έχουν τη διάθεση να αλληλεπιδράσουν μαζί τους σε διάφορες εκφάνσεις της καθημερινότητας τους. Δείχνουν όμως αναποφασιστικότητα-επιφυλακτικότητα στο να υπάρχει εξάρτηση από αυτά , να αναπτυχθούν σε έμβια όντα και να λαμβάνουν αποφάσεις αντί του ανθρώπου. Στην παρουσίαση των εκτυπωμένων μοντέλων ρομπότ, την προτίμηση των μαθητών κέρδισε το ζωόμορφο ρομπότ σκυλάκι. Το φύλο των μαθητών έδειξε να επηρεάζει την προτίμηση τους για κάθε μοντέλο ρομπότ, με εξαίρεση το ρομπότ σκυλάκι, ενώ η προηγούμενη εμπειρία και η ηλικία τους να μη δείχνει διαφορά, εκτός από μεμονωμένες μορφές ρομπότ. Τέλος οι μαθητές εξέφρασαν την άποψη τους για το κάθε ένα από αυτά και δήλωσαν τη χρησιμότητα που μπορεί να έχουν. Η προτίμηση τους, με τις απόψεις και την χρησιμότητα που δήλωσαν για το κάθε ρομπότ, φάνηκαν να συμφωνούν.
Keywords: Απόψεις μαθητών
Στάσεις
Αντιλήψεις
Εκπαιδευτική ρομποτική
Σχεδιασμός
HRI
Μορφές ρομπότ
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EvangelouGeorgiaMsc2018.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons