Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22500
Συγγραφέας: Κατσάνου, Ελισάβετ Σοφία
Τίτλος: Απόκτηση ικανοτήτων σχετικών με το εκπαιδευτικό επάγγελμα κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Σιπητάνου, Αθηνά
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθεί ο βαθμός στον οποίο οι φοιτητές/τριες παιδαγωγικών τμημάτων θεωρούν ότι απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ορισμένες ικανότητες που θεωρούνται σημαντικές για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Διερευνήθηκε επίσης η άποψη των φοιτητών/τριών για λίστες που περιλαμβάνουν απαραίτητες ικανότητες εκπαιδευτικών. Η έρευνα διεξήχθη με τη μέθοδο της επισκόπησης. Διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια σε 206 φοιτητές/τριες του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Π.Τ.Δ.Ε. του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τα ερωτηματολόγια εξέταζαν τον βαθμό στον οποίο οι φοιτητές/τριες θεωρούν ότι έχουν αποκτήσει κατά τη διάρκεια των σπουδών τους 28 ικανότητες σημαντικές για το εκπαιδευτικό επάγγελμα σύμφωνα με την Ε.Ε., χωρισμένες σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων, καθώς και τον βαθμό στον οποίο θεωρούν ότι έχουν κατακτήσει τις 8 βασικές ικανότητες για τη διά βίου μάθηση. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα, οι φοιτητές/τριες θεωρούν ότι έχουν αποκτήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ικανότητες του τομέα των στάσεων και σε μικρότερο τις ικανότητες του τομέα δεξιοτήτων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι πολλοί φοιτητές πλησιάζουν στο τέλος των προπτυχιακών σπουδών τους χωρίς να θεωρούν ότι έχουν κατακτήσει σε μεγάλο βαθμό τις 8 βασικές ικανότητες για τη διά βίου μάθηση. Επιπλέον, διαπιστώθηκαν μικρές έως μεσαίες στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις ανάμεσα στις 8 βασικές ικανότητες για τη διά βίου μάθηση και τις 28 ικανότητες που αφορούν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Τέλος, βρέθηκε ότι η στάση των φοιτητών/τριών απέναντι στις λίστες με ικανότητες εκπαιδευτικών είναι αρκετά θετική και τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησαν για την αιτιολόγηση των απόψεών τους συμφωνούν με αυτά που αναφέρονται στη βιβλιογραφία.
Λέξεις Κλειδιά: Ικανότητες εκπαιδευτικών
Δεξιότητες εκπαιδευτικών
Επαγγελματική επάρκεια εκπαιδευτικών
Επαγγελματικά πρότυπα για εκπαιδευτικούς
Προπτυχιακοί εκπαιδευτικοί
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KatsanouElisavetSofiaMsc2018.pdf1.62 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons