Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22448
Author: Καντούρη, Αντιγόνη
Title: Αξιολόγηση και εργαλεία αξιολόγησης στη μουσικοθεραπεία. Τυποποίηση ή όχι;
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Supervisor: Ψαλτοπούλου, Ντόρα
Abstract: Στις μέρες μας υπάρχει πλούσια διεθνής βιβλιογραφία στο χώρο της μουσικοθεραπείας η οποία σχετίζεται με ποικίλα θέματα. Ωστόσο σχετικά με το αντικείμενο της αξιολόγησης δεν έχει να παρουσιάσει ανάλογο όγκο ερευνών και θεωρητικών μελετών. Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να συγκεντρώσει και να οργανώσει πληροφορίες σχετικά με την αξιολόγηση και τα συστήματα αξιολόγησης στη μουσικοθεραπεία, να ενημερώσει για την ύπαρξη έγκυρων και αξιόπιστων εργαλείων αξιολόγησης, καθώς και να μελετήσει τη σημασία και τις επικρατούσες απόψεις περί της χρήσης τυποποιημένων εργαλείων αξιολόγησης στη μουσικοθεραπεία. Τέλος, σκοπός της είναι να διερευνήσει την ύπαρξη θεωρητικών ή ερευνητικών αναφορών σχετικά με το συγκεκριμένο αντικείμενο στην ελληνική βιβλιογραφία. Η μεθοδολογία της βιβλιογραφικής αναφοράς βασίζεται στην αναζήτηση υλικού μέσα από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων (PubMed, PsychINFO, ERIC, Scopus (Elsevier-Science Direct), Global ETD (NDLTD), Research Gate), έγκυρα ακαδημαϊκά περιοδικά και ιστοσελίδες για τη μουσικοθεραπεία, ψηφιακές βιβλιοθήκες και καταλόγους, και εμπεριστατωμένο χειροκίνητο έλεγχο πληθώρας αρθρογραφικών και βιβλιογραφικών αναφορών. Η συγκέντρωση και ανάλυση των δεδομένων εντόπισε σημαντική έλλειψη στην ελληνική βιβλιογραφία, ενώ ανέδειξε το μείζων θέμα της εφαρμοσιμότητας του συνδυασμού των ποιοτικών μεθόδων αξιολόγησης (περιγραφικές ποιοτικές αναλύσεις) με αυτών των ποσοτικών (χρήση οργάνων ποσοτικών μετρήσεων). Περαιτέρω έρευνες κρίνονται απαραίτητες για να καλυφθεί το πεδίο, καθώς το αντικείμενο είναι ευρύ και ερευνητικά βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο.
Nowadays, there is a rich international literature on music therapy associated with a variety of topics. However, with regard to the subject of the assessment, a similar volume of research and theoretical studies has not been presented. The purpose of this thesis is to gather and organize information on assessment and assessment systems in music therapy, to inform about the availability of valid and reliable assessment tools, and to study the importance and the consensus of using standardized music therapy assessment tools. Finally, its purpose is to investigate the existence of theoretical or research references on this subject in Greek bibliography. The methodology of literature review is based on the search of material through electronic databases (PubMed, PsychINFO, ERIC, Scopus (Elsevier-Science Direct), Global ETD (NDLTD), Research Gate), valid academic journals and music therapy websites, digital libraries and directories, and in-depth manual control of a plethora of articles and bibliographic references. Data collection and analysis identified a significant gap in the Greek literature and highlighted the major issue of the applicability of the combination of qualitative assessment methods (descriptive qualitative analysis) and quantitative methods (use of quantitative measuring instruments). Further research is needed to cover the field as the subject is broad and is still at an early research stage.
Keywords: Μουσικοθεραπεία
Αξιολόγηση
Εργαλεία αξιολόγησης
Τυποποίηση
Music therapy
Assessment
Assessment tools
Standardization
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KantouriAntigoniMsc2018.pdf6.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.