Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22420
Author: Χατζοπούλου, Παναγιώτα
Title: Ακουστική διάκριση μαθηματικών εννοιών ατόμων με οπτική αναπηρία
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Εξαιτίας της δυσανάλογης πρόκλησης όπου αντιμετωπίζουν τα άτομα με οπτική αναπηρία στην εκμάθηση των Μαθηματικών έχει παρατηρηθεί πως οι επιδόσεις τους στο συγκεκριμένο μάθημα είναι σημαντικά χαμηλότερες από οποιοδήποτε άλλο μάθημα και ότι υποεκπρωσοπούνται στις Θετικές Επιστήμες. Επομένως, γίνεται αισθητή η ανάγκη για ποιοτική πρόσβαση των ατόμων αυτών στις Θετικές Επιστήμες όπου θα συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της ανεξαρτησίας τους και θα τους παρέχει περισσότερες ευκαιρίες στην αγορά εργασίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν να μελετηθεί η ακουστική αντίληψη μαθηματικών εννοιών ατόμων με οπτική αναπηρία, έπειτα απο την ηχητική τους απόδοση απο ένα λογισμικό ανάγνωσης οθόνης. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 30 άτομα με οπτική αναπηρία, 14 με ολική τύφλωση, 10 με βαριά οπτική αναπηρία και 6 με μέτρια οπτική αναπηρία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, δεν υπήρξε μαθηματικός τύπος ο οποίος δεν αναγνωρίστηκε επιτυχώς απο κανένα συμμετέχοντα απο την πρώτη κιόλας προσπάθεια. Οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ως προς την εύρεση των μαθηματικών τύπων αυξάνονταν όσες περισσότερες φορές άκουγαν τον ίδιο τύπο. Τέλος, τις επιδόσεις τους, φάνηκε να επηρεάζει και το μορφωτικό τους επίπεδο.
Keywords: Ηχητική απόδοση Μαθηματικών
Οπτική αναπηρία
Ακουστική αντίληψη
Μαθηματικά
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatzopoulouPanagiotaMsc2018.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons