Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22394
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΜήττα, Αγορίτσαel
dc.date.accessioned2018-12-03T09:58:12Z-
dc.date.available2018-12-03T09:58:12Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22394-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΗ ψυχική ανθεκτικότητα είναι μια δυναμική διαδικασία στην οποία κάποιες εσωτερικές ικανότητες, αλλά και η επίδραση συγκεκριμένων εξωτερικών προστατευτικών παραγόντων, μπορούν να επιτύχουν σημαντικά, θετικά αναπτυξιακά αποτελέσματα ακόμη και σε ένα αντίξοο πλαίσιο. H επαγγελματική ικανοποίηση, από την άλλη πλευρά, θεωρείται ένας από τους βασικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση και την αποτελεσματικότητα των εργαζομένων. Ως τώρα, δεν έχει μελετηθεί σε βάθος η αλληλεπίδραση των μεταβλητών αυτών στην εκπαιδευτική κοινότητα, κάτι που σκοπεύει να μελετήσει η παρούσα έρευνα. Πιο συγκεκριμένα, στόχος της έρευνας ήταν να εξετάσει αν η ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών και η επαγγελματική τους ικανοποίηση από το Διευθυντή τους επηρεάζονται από δημογραφικούς και εργασιακούς παράγοντες. Επιπλέον, διερευνάται η σχέση μεταξύ ψυχικής ανθεκτικότητας και επαγγελματικής ικανοποίησης, καθώς και οι παράγοντες της ψυχικής ανθεκτικότητας (ΨΑ) που δύναται να προβλέψουν την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν. Στην έρευνα συμμετείχαν 146 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης οι οποίοι εξετάστηκαν με το Teacher Resilience Scale των Mansfield et al. (2016) και το Τeachers Resilience Scale (TRS) των Daniilidou & Platsidou (2018). Για τη μέτρηση της επαγγελματικής ικανοποίησης από τον Διευθυντή χρησιμοποιήθηκαν οι σχετικές ερωτήσεις από το Ερωτηματολόγιο Καταγραφής της Επαγγελματικής Ικανοποίησης για εκπαιδευτικούς των Koustelios & Kousteliou (2001). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως εργασιακοί και δημογραφικοί παράγοντες επηρεάζουν την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών, όχι όμως την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Τα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας ήταν υψηλά, ενώ ο βαθμός της υποκλίμακας της επαγγελματικής ικανοποίησης από το Διευθυντή χαμηλός. Όσον αφορά τη μεταξύ τους σχέση υπάρχει μια στατιστικά σημαντική συσχέτιση και μάλιστα αρνητική. Κάποια από τα ευρήματα της παρούσας έρευνας συμφωνούν, ενώ κάποια αντιτίθενται στις έρευνες που έχουν παρουσιαστεί έως τώρα, θέτοντας τα θεμέλια για έναν γόνιμο προβληματισμό, καθώς τα προαναφερθέντα αποτελέσματα αποτελούν χρήσιμη γνώση για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους ηγέτες εκπαίδευσης, αλλά και την ευρύτερη ακαδημαϊκή κοινότητα.el
dc.format.extent128el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΨυχική ανθεκτικότηταel
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΔιευθυντήςel
dc.titleΠώς η ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών επηρεάζει την επαγγελματική τους ικανοποίηση από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας;el
dc.title.alternativeHow teacher's resilence affects their work stress and job satisfaction of their school director?en
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MittaAgoritsaMsc2018.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons