Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22389
Author: Πυρετζίδου, Βαλασία
Title: Το ηγετικό προφίλ των γυναικών προϊσταμένων των νηπιαγωγείων : ποιοτική προσέγγιση με την οπτική του φύλου.
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Παπαβασιλείου, Ιωάννα
Abstract: Η έρευνα αυτή είχε ως θέμα το ηγετικό προφίλ των γυναικών προϊσταμένων στα ελληνικά νηπιαγωγεία. Ως σκοπό έθεσε: α)να ερευνήσει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της γυναικείας ηγεσίας στην προσχολική εκπαίδευση με βάση τις θεωρίες των σύγχρονων ηγετικών μοντέλων που αναφέρονται στη βιβλιογραφία, και β) να ερευνήσει την ύπαρξη ή μη στερεοτυπικών αντιλήψεων και στάσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων της εκπαίδευσης στο πρόσωπο της προϊσταμένης νηπιαγωγείου. Επειδή οι γυναίκες αποτελούν την πλειοψηφία των εργαζόμενων στη συγκεκριμένη σχολική βαθμίδα, αξιοποιήθηκε η ποιοτική προσέγγιση με την οπτική του φύλου: οι συμμετέχουσες στην έρευνα ήταν γυναίκες νηπιαγωγοί που κατείχαν θέσεις προϊσταμένων. Χρησιμοποιήθηκε ως ερευνητικό εργαλείο η ημιδομημένη σε βάθος συνέντευξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχουν διαφορετικές ηγετικές συμπεριφορές για διαφορετικές καταστάσεις. Οι προϊστάμενες νηπιαγωγοί δεν επιλέγουν ένα ηγετικό μοντέλο, αλλά υιοθετούν ένα συνδυασμό μοντέλων ηγεσίας ανάλογα με τις περιστάσεις και τους φορείς που έχουν να διαπραγματευτούν κάθε φορά. Όσον αφορά τα έμφυλα στερεότυπα, υφίστανται και στο χώρο της προσχολικής εκπαιδευτικής ηγεσίας.
Keywords: Προσχολική εκπαίδευση
Διοίκηση
Γυναικεία ηγεσία
Ηγεσία
Μοντέλα ηγεσίας
Έμφυλα στερεότυπα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PyretzidouValasiaMsc2018.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons