Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22346
Author: Γεωργούλα, Ευαγγελία
Title: Αναγνώριση υφών μέσω απτικής συσκευής ανάδρασης - Σύγκριση νεαρών ενηλίκων τυπικής όρασης και με οπτική αναπηρία
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Στην παρούσα ερευνητική εργασία μελετάται η σύγκριση ανάμεσα σε νεαρούς ενήλικες με τυπική όραση και οπτική αναπηρία στην αναγνώριση υφών μέσω της απτικής συσκευής ανάδρασης Phantom Omni, με απώτερο στόχο να προσδιοριστεί η δυνατότητα χρήσης αυτών των υφών για την παρουσίαση τρισδιάστατων αντικειμένων και ιδιοτήτων τους. Οι εικονικές υφές μπορούν να αυξήσουν την αίσθηση της πραγματικότητας ενός αντικειμένου και να μεταφέρουν πληροφορίες για αυτό. Η μελέτη των εικονικών υφών δεν έχει λάβει την απαιτούμενη επιστημονική προσοχή και χρήζει ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, εάν αναλογιστεί κανείς τα οφέλη μιας τέτοιας έρευνας σε πρακτικό επίπεδο. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 58 άτομα, εκ των οποίων τα 28 είναι με τυπική όραση και τα 30 με οπτική αναπηρία, ηλικίας 19-36 χρονών. Στατιστικές αναλύσεις διεξήχθησαν για να αξιολογηθούν οι διαφορές μεταξύ των φύλων και των ομάδων ως προς τις επιδόσεις τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι συμμετέχοντες με τυπική όραση παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις στην αναγνώριση εικονικών υφών από ότι τα άτομα με οπτική αναπηρία, ανεξαρτήτως φύλου. Βάσει του ποσοστού επιτυχίας των επιδόσεων όλων των συμμετεχόντων, οι συγκεκριμένες υφές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρουσίαση τρισδιάστατων αντικειμένων και ιδιοτήτων τους.
Keywords: Οπτική αναπηρία
Απτική τεχνολογία
Απτικές συσκευές ανάδρασης
Εικονικές υφές
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgoulaEvangeliaMsc2018.pdf2.5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons