Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣταυρακάκη, Σταυρούλαel
dc.contributor.advisorΤάλλη, Ιωάνναel
dc.contributor.advisorΒλασσοπούλου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΗρακλείδου, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2018-11-08T09:00:35Z-
dc.date.available2018-11-08T09:00:35Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22299-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018el
dc.description.abstractΗ Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος αποτελεί μια συχνή και σοβαρή διαταραχή, η οποία μπορεί να εκδηλωθεί κατά την πολύ πρώιμη ηλικία του παιδιού και να διατηρηθεί μέχρι και την ενηλικίωση του. Κάποια από τα χαρακτηριστικά των παιδιών που διαγιγνώσκονται με το σύνδρομο αυτό, είναι ότι εμφανίζουν αδυναμίες στην επισύναψη διαπροσωπικών σχέσεων και παρουσιάζουν μια βραδεία ανάπτυξη στην γλώσσα, παρουσιάζοντας αδυναμίες στην κατάκτηση της γραμματικής της εκάστοτε γλώσσας ως προς την ορθή χρήση των παροντικών και παρελθοντικών χρόνων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει το βαθμό που οι μαθητές με σύνδρομο Asperger που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο έχουν κατακτήσει τον τρόπο που σχηματίζεται ο ομαλός (σιγματικός) τύπος του Αορίστου και ο ανώμαλος (μη σιγματικός) τύπος και στη συνέχεια, μέσα από τη χρήση ψευδορημάτων να εξεταστεί ο βαθμός που ένα παιδί θα προτιμήσει τη χρήση του ομαλού ή του ανώμαλου σχηματισμού του Αορίστου. Ως ερευνητικό εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το Τεστ Αξιολόγησης του Παρελθοντικού Χρόνου Αορίστου (The Perfective Past Tense Test- PPTT), το οποίο χορηγήθηκε σε 5 μαθητές που είχαν διαγνωστεί με το σύνδρομο αυτό. Το εν λόγω τεστ θεωρείται ιδιαίτερα αξιόπιστο, καθώς έχει ήδη χρησιμοποιηθεί ξανά σε προηγούμενες έρευνες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά είναι σε θέση να σχηματίσουν τον ομαλό τύπο του Αορίστου σε διάφορα ρήματα είτε αυτά είναι οικεία από την καθημερινότητα τους είτε είναι ψευδορήματα, ωστόσο τα ποσοστά επίδοσης του ήταν υψηλότερα στα οικεία ρήματα. Τα ποσοστά επίδοσης των μαθητών δεν ήταν τόσο υψηλά στο σχηματισμό του ανώμαλου τύπου του Αορίστου, είτε τα ρήματα ήταν υπαρκτά είτε όχι.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΣύνδρομο Aspergerel
dc.subjectΑόριστοςel
dc.subjectΓραμματικήel
dc.subjectΜορφολογίαel
dc.titleΗ κατάκτηση του αορίστου σε παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότηταςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IraklidouFotiniMsc2018.pdf« Η κατάκτηση του Αορίστου σε παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας »999.67 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons