Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22298
Author: Παραπονιάρη, Μαρία
Paraponiari, Maria
Title: The reported effectiveness of teacher-constructed videos as a complementary edcationla tool for violin students' practice at home and parental supervisin of practice
Alternative Titles: Η αποτελεσματικότητα των βιντεοσκοπημένων μαθημάτων που κατασκεύασε η δασκάλα βιολιού/ερευνήτρια, ως συμπληρωματικό διδακτικό εργαλείο στη διαδικασία μελέτης του βιολιού από τους μαθητές και στην επίβλεψη της μελέτης από τους γονείς τους.
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Supervisor: Στάμου, Λελούδα
Stamou, Lelouda
Abstract: Στην προσπάθεια της να βοηθήσει τους μαθητές της στο βιολί η μουσικό - παιδαγωγός/ερευνήτρια της παρούσας εργασίας κατασκεύασε τα δικά της βιντεοσκοπημένα μαθήματα στα οποία επιδεικνύει τα ίδια βασικά στοιχεία που διδάσκονταν στα ατομικά μαθήματα βιολιού της και παρείχε τα βίντεο αυτά στους γονείς των μαθητών της. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα των βίντεο αυτών ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό εργαλείο για την μελέτη έντεκα μαθητών βιολιού στο σπίτι και για την επίβλεψη της μελέτης από τους γονείς τους. Οι μαθητές που συμμετείχαν στην μελέτη δεν είχαν την ίδια ηλικία. Επιπλέον, διέφερε η διάρκεια μελέτης τους στο σπίτι όπως επίσης και το επίπεδο που βρίσκονταν στο βιολί. Τα ευρήματα της εργασίας βασίζονταν μόνο στις περιγραφές των ίδιων των γονιών και στα όσα απάντησαν στα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν (pre test, post test) και στη συνέντευξη που έδωσαν στο τέλος της μελέτης. Τα ευρήματα έδειξαν ότι τα βίντεο αποτέλεσαν ένα πολύ χρήσιμο υλικό για τους γονείς καθώς τους βοήθησαν να θυμηθούν πως να καθοδηγούν την μελέτη του παιδιού τους στο βιολί στο σπίτι. Επιπλέον, φάνηκε πως τα βίντεο ήταν περισσότερο ωφέλιμα για τους μαθητές που παρακολούθησαν μαθήματα βιολιού για ένα χρόνο απ’ ότι τους μαθητές που έκαναν βιολί οκτώ μήνες ή και λιγότερο. Ήταν ξεκάθαρο πως κάποιοι απ’ τους βασικούς λόγους που επηρέασαν την αποτελεσματικότητα των βίντεο σχετίζονταν με την εμπλοκή των γονέων, την ηλικία των μαθητών, το επίπεδο τους στο βιολί αλλά και με την μορφή των βίντεο. Επιπλέον διερεύνηση είναι απαραίτητη προκειμένου να διευκρινιστεί ποια μπορεί να είναι η επίδραση ενός τέτοιο εργαλείου στην εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου.
In her effort to assist her student’s violin study at home, the teacher/researcher of the present study constructed her own videotaped violin lessons where she demonstrated the same basic elements that were taught in her private violin lessons and provided these videos to her student’s parents. The aim of the present study is to investigate the effectiveness of these videos as a complimentary educational tool for eleven violin students’ practice at home and parental supervision of practice. Students who participated in the study were not the same age; they also did not study the violin for the same amount of time and were at different levels of violin study. The findings of the present study are based only on their parent’s accounts and on the answers, they gave in two questionnaires (pre-test and post-test) and on the interview, they gave at the end of the study. Findings indicated that videos were considered a very useful tool for the parents because they helped them remember how to guide their child’s violin study the right way. Also, videos seemed to mostly benefit children who had been studying the violin for one year compared to those who had violin lessons for eight months or less. It became clear that some of the basic factors which affected video effectiveness pertained to parental involvement, student’s age and level in violin and the video’s structure. Further investigation is necessary in order to clarify how such a tool can have an impact on students who learn to play a musical instrument.
Keywords: Μουσική τεχνολογία
Βιντεοσκοπημένα μαθήματα
Μελέτη βιολιού
Γονεïκή συμμετοχή
Music technology
Videotaped lessons
Violin study
Modeling
Parential involvement
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ParaponiariMariaMsc2018.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.