Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22288
Author: Βουλγαράκη, Μίνα
Title: Ο ρόλος της επικοινωνίας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και ανάλυση συναισθήματος: η περίπτωση της χρηματοοικονομικής πληροφορίας
Date Issued: 2018
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Supervisor: Κύρτσου, Αικατερίνη
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία, θα ερευνήσουμε αν και κατά πόσο το κλίμα που δημιουργείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφορικά με τις τράπεζες και τις ασφαλιστικές / επενδυτικές εταιρείες, είτε αυτό είναι θετικό, είτε αρνητικό, αποτυπώνεται στη συμπεριφορά των πελατών τους, υφιστάμενων ή εν δυνάμει, προς αυτές. Πάνω σε αυτό, θα προσπαθήσουμε να κατηγοριοποιήσουμε σχόλια σε μορφή κειμένου (tweets). Τα δεδομένα θα αντληθούν από το κοινωνικό δίκτυο Twitter και θα αφορούν σε σχόλια των οικονομικών μονάδων είτε αυτές είναι πολίτες, είτε επενδυτικοί ή πολιτικοί φορείς, σχετικά με τον τραπεζικό κλάδο. Έπειτα από επεξεργασία θα γίνει κατηγοριοποίηση τους σε θετικά, ουδέτερα και αρνητικά, με στόχο να ελέγξουμε την αποτελεσματικότητα των αλγόριθμων μηχανικής μάθησης Naïve Bayes και Deep Learning, προκειμένου να δούμε πως οι οικονομικοί οργανισμοί μπορούν να λάβουν την πληροφόρηση που χρειάζονται για το κλίμα που επικρατεί στην αγορά. Επιπλέον, για να αποτυπώσουμε την επίδραση των διογκωμένων πληροφοριών στη λιανική τραπεζική, θα προσπαθήσουμε να επιβεβαιώσουμε τις θεωρίες της ψυχολογίας των μαζών και της οικονομικής ετερογένειας. Για το λόγο αυτό θα πραγματοποιηθεί έρευνα με ερωτηματολόγιο μέσω των social media.
Keywords: Twitter
Tweets
Τράπεζες
Aνάλυση κειμένου
Μηχανική μάθηση
Oικονομική ψυχολογία
Συναισθηματική ανάλυση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VoulgarakiMinaMsc2018.pdf2.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.