Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22284
Author: | Μποτσφάρη, Μελπομένη |
Title: | Οι απόψεις των διευθυντών των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική συμπερίληψη παιδιών με πολλαπλές ή/και βαριές αναπηρίες στο γενικό σχολείο |
Date Issued: | 2018 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Καρτασίδου, Λευκοθέα |
Abstract: | Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των διευθυντών και διευθυντριών των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής σχετικά με την εκπαιδευτική συμπερίληψη παιδιών με πολλαπλές ή/και βαριές αναπηρίες στο γενικό σχολείο. Ειδικότερα, εστιάζει στα οφέλη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για τη συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών/τριών, στους παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην εφαρμογή της συμπερίληψής τους στην Ελλάδα και στις προϋποθέσεις και συνθήκες υπό τις οποίες δύναται να γίνει εφικτή η εκπαιδευτική συμπερίληψη ατόμων με πολλαπλές ή/και βαριές αναπηρίες. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας διερευνήθηκαν οι απόψεις είκοσι (20) διευθυντών, δέκα (10) γενικής και δέκα (10) ειδικής αγωγής της Βόρειας Ελλάδας με την αξιοποίηση της ημιδομημένης συνέντευξης ως ερευνητικού εργαλείου στην ποιοτική έρευνα. Για την ανάλυση δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία τόσο της ποιοτικής όσο και της ποσοτικής έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι περισσότεροι διευθυντές/ντριες θεωρούν ότι η εκπαιδευτική συμπερίληψη επιφέρει θετικά αποτελέσματα στη συμπερίληψη των παιδιών με πολλαπλές ή/και βαριές αναπηρίες στην τυπική τάξη προβάλλοντας οφέλη τόσο για τους μαθητές με αναπηρία όσο και τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Ωστόσο, αναφέρθηκαν παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής συμπερίληψης αυτής της ομάδας παιδιών που είτε αφορούν στην απουσία των απαραίτητων πόρων, στην ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή, στη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος είτε στην αδυναμία συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, καθώς και στην απουσία επιμόρφωσης και έλλειψης καταρτισμένου ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Τέλος, σχετικά με τις προϋποθέσεις υλοποίησής της ήταν ορατή η άποψη των διευθυντών για τον πολλαπλό ρόλο που κατέχουν και την ευθύνη τους να διασφαλίσουν την ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση όλων των εμπλεκόμενων για την εξασφάλιση μιας ποιοτικής και αποτελεσματικής εκπαίδευσης. |
Keywords: | Απόψεις διευθυντών Εκπαιδευτική συμπερίληψη Άτομα με πολλαπλές ή/και βαριές αναπηρίες Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018 |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BotsfariMelpomeniMsc2018.pdf | 1.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License