Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22268
Author: Δελαπόρτας, Αναστάσιος
Title: Οι συγχωνεύσεις-εξαγορές στα πλαίσια της στρατηγικής των εταιριών του κλάδου της πληροφορικής τεχνολογίας. Ο τομέας των κοινωνικών δικτύων και η περίπτωση της Facebook.
Date Issued: 2018
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Supervisor: Ταμπακούδης, Ιωάννης
Abstract: Στο πεδίο του στρατηγικού Μάνατζμεντ εντάσσονται όλες οι θεματικές που σχετίζονται με την έννοια της επιχειρηματικής στρατηγικής, σε αδρές γραμμές δηλαδή με τους τρόπους μέσω των οποίων μία εταιρεία μπορεί να επιτύχει τους στόχους της. Οι Eξαγορές και οι Συγχωνεύσεις εντάσσονται ολοένα και περισσότερο στις εταιρικές στρατηγικές τις τελευταίες δεκαετίες και μονοπωλούν το ενδιαφέρον, καθώς η ένταση τους αυξάνεται λόγω της παγκοσμιοποίησης και του συνεχώς αυξανόμενου ανταγωνισμού. Ένας από τους κλάδους, στον οποίο έχουν καταγραφεί οι μεγαλύτερες Εξαγορές και Συγχωνεύσεις των τελευταίων δεκαετιών, είναι αυτός της Πληροφοριακής Τεχνολογίας. Το παραπάνω δεν είναι αξιοπερίεργο αν αναλογιστεί κανείς την είσοδο του IT τομέα σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης δραστηριότητας, κατ’ επέκταση και την οικονομική. Ο κλάδος της Πληροφοριακής Τεχνολογίας συνδέεται άρρηκτα με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, και όχι άδικα, καθώς η είσοδος τους στην επαγγελματική και προσωπική ζωή των ανθρώπων είναι εντονότατη την τελευταία δεκαετία. Η καθολική αυτή χρήση των Κοινωνικών Δικτύων, τα έχει καταστήσει πρωταγωνιστές της οικονομικής δραστηριότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. To βασικότερο πρωταγωνιστή της σκηνής των Κοινωνικών δικτύων αποτελεί η Facebook, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία δεν θα κατείχε την σημερινή σημαντικότατη θέση της, αν δεν είχε ακολουθήσει στρατηγική βασισμένη, σε μεγάλο βαθμό, στις Εξαγορές άλλων εταιρειών. Η στρατηγική μίας εταιρείας έρχεται σε άμεση συνάρτηση με το εξωτερικό της περιβάλλον, και γι αυτόν τον λόγο έχουν αναπτυχθεί δεκάδες εργαλεία για την ανάλυσή του. Τα αποτελέσματα εφαρμογής βασικών εργαλείων ανάλυσης περιβάλλοντος στην περίπτωση της Facebook, μπορούν να οδηγήσουν στο συμπέρασμα πως η ευρύτερη λογική της στρατηγικής εξαγορών της εταιρείας αφενός κρίνεται, ως ένα βαθμό, ορθή αφετέρου είναι αρκετά πιθανό να χαράζεται βάσει αυτών των εργαλείων-μεθόδων.
Keywords: Εξαγορές και συγχωνεύσεις
Στρατηγικό μάνατζμεντ
Facebook
Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2018.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DelaportasTasosMsc2018.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons