Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22242
Author: Κωνσταντινίδου, Ιωάννα
Title: Πως τα εργαλεία ανθρώπινου δυναμικού μέσω της ποιότητας μπορούν να επηρεάσουν την ικανοποίηση των εργαζομένων
Date Issued: 2018
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βούζας, Φώτης
Abstract: Σκοπός: Στόχος είναι να εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο τα εργαλεία ανθρώπινου δυναμικού μπορούν μέσω της ποιότητας να επηρεάσουν την ικανοποίηση των εργαζομένων. Το συγκεκριμένο θέμα εξετάζεται τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Τα εργαλεία ανθρώπινου δυναμικού όπως για παράδειγμα οι εκπαιδεύσεις και τα σεμινάρια έχουν τη δυνατότητα μέσω της άσκησης εποπτείας και εφαρμογής πρακτικών ποιότητας να οδηγήσουν τελικά σε καλύτερη απόδοση τους εργαζόμενους λόγω του αισθήματος ικανοποίησης που νιώθουν από την εργασία τους. Μεθοδολογία: Αρχικά, γίνεται μια εισαγωγή στο επιλεγμένο θέμα, παρουσιάζονται οι τρεις κύριες θεματικές τις οποίες επιχειρεί η γράφουσα να καλύψει, δηλαδή τα εργαλεία ανθρώπινου δυναμικού, η ποιότητα και η ικανοποίηση των εργαζομένων υπό τη σκοπιά των τρόπων επίτευξής της. Γίνεται εκτενής βιβλιογραφική επισκόπηση για τους παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση και την απόδοση των εργαζομένων. Η μελέτη εστιάζει κυρίως στην πτυχή της ποιότητας των υπηρεσιών, της ικανοποίησης των εργαζομένων και της απόδοσης που επιδεικνύουν ως συνέπεια της εφαρμογής ποιοτικών εργαλείων ανθρώπινου δυναμικού. Στη συνέχεια, εντοπίζεται ένα ερευνητικό κενό κυρίως όσον αφορά τον κατασκευαστικό κλάδο και τους τρόπους αξιοποίησης της ποιότητας για επίτευξη αύξησης της ικανοποίησης και της απόδοσης των εργαζόμενων. Τέλος, καταγράφονται οι υποθέσεις της έρευνας, τα αίτια επιλογής της μεθόδου του ερωτηματολογίου, η δομή και η μεθοδολογία στατιστικής ανάλυσης με την χρήση του Microsoft Excel και του SPSS 24.0. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι η πλειοψηφία των εξεταζόμενων ερωτημάτων που αφορούν την ικανοποίηση των εργαζομένων παρουσιάζουν στατιστικά σημαντική διαφορά με τη μεταβλητή της ποιότητας τόσο ως προς την εφαρμογή προτύπου ISO στην εξεταζόμενη τεχνική εταιρία όσο και στην προτίμηση εφαρμογής κάποιου προτύπου συνεχούς βελτίωσης (CI). Δεν προκύπτουν στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα για την σύνδεση της ποιότητας με την αποδοτικότητα των εργαζομένων στην πλειοψηφία των εξεταζόμενων ερωτημάτων του ερωτηματολογίου. Συμπεράσματα: Η υπόθεση της έρευνας ότι στις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ποιότητα αυξάνεται η ικανοποίηση των εργαζομένων επιβεβαιώνεται από τους στατιστικούς ελέγχους της παρούσας έρευνας. Αντίθετα, η υπόθεση ότι στις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ποιότητα παρουσιάζεται αύξηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων δεν επιβεβαιώνεται και χρήζει περαιτέρω έρευνας και μελέτης.
Keywords: Ποιότητα
Ικανοποίηση εργαζομένων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KonstantinidouIoannaMsc2018.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons