Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΚαζούκα, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2018-10-15T10:04:02Z-
dc.date.available2018-10-15T10:04:02Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22241-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα μελέτη ερευνώνται οι ορθογραφικές δεξιότητες Ελλήνων μαθητών δημοτικού με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην εκμάθηση των αγγλικών ως ξένης γλώσσας με σκοπό να συγκεντρωθούν στοιχεία για τις δυσκολίες αυτών των μαθητών ώστε να απεικονιστούν οι διαστάσεις του προβλήματος. Μέσω ενός τεστ που δημιουργήθηκε, αξιολογήθηκαν 47 μαθητές της Γ΄ και 44 μαθητές της Δ΄ τάξης σε τρεις δοκιμασίες. Συγκεκριμένα, στην γραφή του αγγλικού αλφαβήτου από μνήμης σε πεζά και κεφαλαία γράμματα, στην γραφή με υπαγόρευση συχνόχρηστων κυρίως λέξεων του σχολικού εγχειριδίου της Γ΄ τάξης και στην οπτική διάκριση ασπρόμαυρων και έγχρωμων γραφημάτων, ως απαραίτητη προϋπόθεση της ορθογραφικής παραγωγής. Το τεστ αξιολόγησης περιελάμβανε τα ίδια θέματα και ως εκ τούτου έδειξε και τον βαθμό της όποιας προόδου των μαθητών από την Γ΄ στην Δ΄ τάξη. Εκ των αποτελεσμάτων, στην ορθογραφική αναπαράσταση του αγγλικού αλφαβήτου, ο κύριος όγκος των λαθών και των δύο τάξεων στα πεζά γράμματα εντοπίζεται στην κατηγορία της καθρεπτικής γραφής, ενώ στα κεφαλαία γράμματα στην κατηγορία αντικατάστασης κεφαλαίων-πεζών. Στην υπαγόρευση λέξεων και οι δύο τάξεις σημείωσαν σημαντικά φωνολογικά λάθη με έμφαση στις παραλείψεις και οπτικά λάθη κυρίως στα ετυμολογικά-οπτικά σε σύμφωνο και φωνήεν. Η Δ΄ τάξη παρουσίασε λιγότερα λάθη στο σύνολο, εκτός των μονοσύλλαβων φωνολογικών υπαγόρευσης και των οπτικών λαθών στις τρισύλλαβες. Στην οπτική διάκριση η ανταπόκριση και των δύο τάξεων στα έγχρωμα γραφήματα ήταν καλύτερη σε σχέση με τα ασπρόμαυρα. Το δε προφίλ των μαθητών δεν διαφέρει σημαντικά στην ποσοτική ανάλυση των λαθών, ενώ τα κορίτσια πλην ελαχίστων εξαιρέσεων είναι καλύτερα από τα αγόρια και στις δύο τάξεις. Η ελλιπής βιβλιογραφία σε ό,τι αφορά τις δυσχέρειες των Ελλήνων μαθητών δημοτικού με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην εκμάθηση των αγγλικών ως ξένης γλώσσας συντέλεσε στην περαιτέρω ενεργοποίηση και προσπάθεια εξεύρεσης τακτικών και μεθόδων διατύπωσης, αλλά και αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων.el
dc.format.extent227el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΓραφή αλφαβήτου από μνήμηςel
dc.subjectΓραφή με υπαγόρευσηel
dc.subjectΟρθογραφικά λάθηel
dc.subjectΟπτική διάκρισηel
dc.titleΈρευνα στην ορθογραφική δεξιότητα Ελλήνων μαθητών δημοτικού με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KazoukaEiriniMsc2018.pdf2.72 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons